اخبار گردشگری

پَه نیکشهر شهرستانا وَش آتکی

به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر در تمام فصول سال به ویژه زمستان و نوروز با آب و هوای پاک و لطیف و طبیعتی سرسبز و با صفا لحظاتی خوش و خاطره انگیز را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است.
این شهرستان با چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی و ۳۹۶ روستا از شمال و شمال شرق به ایرانشهر، از جنوب و جنوب شرق به چابهار و از غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود شده است.
آب و هوای نیکشهر در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است و بادهای موسمی در فصل تابستان و بادهای غربی در فصل زمستان در این منطقه موجب ریزش پراکنده باران می شود.
نیکشهر علاوه بر آثار تاریخی حائز اهمیت با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان نظیر نخلستان های قدیمی، باغات میوه های گرمسیری، شالیزارهای برنج، چشمه های آبگرم و آبشارهای طبیعی به عنوان یکی از قطب های ویژه گردشگری در سیستان و بلوچستان به حساب می آید.
روستاها و مناطق تفریحی و دیدنی شگیم، گزمیر، هیچان، نکهچ، میشوُد، گرگان، بلپیر، بنت، لاشار، شالمال، شیرآباد، چانف، داروکان، زاران گریب آباد، هبودان و تنگه سرحه از جمله مناطق گردشگری شهرستان نیکشهر محسوب می شوند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان جاذبه های زیادی برای تفریح و گردش مسافران دارد به طوری که در ابتدای ورود می توانند از زیبایی طبیعت و آب روان رودخانه تنگ سرحه با ۲۳ کیلومتر طول در همجواری جاده ترانزیتی استفاده کنند.
خیرالنساء امیری افزود: وجود چشمه های آبگرم، پل های تاریخی از جمله پل دادشاه با نمایی بسیار زیبا، گونه های منحصر بفرد گیاهی که نادرترین آن گز روغن است و باغ های میوه، نخل های تنومند و زمین های شالیزار در حاشیه رودخانه به صورت پلکانی از دیگر جاذبه های این تنگه زیبای تاریخی بشمار می رود.
وی بیان کرد: روستای شگیم در ۲۸ کیلومتری مرکز شهر نیکشهر به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان یکی از زیباترین روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: آبشارها، چشمه سارها، آب و هوای دلپذیر، باغ های پر میوه با محصولات کم نظیر گرمسیری و سردسیری در کنار خانه های مسکونی حاشیه رودخانه به صورت پلکانی، مناظر بدیعی را در روستاهای مختلف ایجاد کرده است.
وی گفت: طبیعت سرسبز نقاط روستایی حاشیه رودخانه ها، چشمه های جاری آب، دره های عمیق که ۲ طرف آن را درختان سرسبز خرما، انجیر و انواع مرکبات و میوه های سردسیری و گرمسیری و نخلستان ها فرا گرفته از جاذبه های طبیعی و گردشگری نقاط مختلف نیکشهر محسوب می شود.
وی منطقه گردشگری بلپیر، آبشار شالمال جلائی کلگ، آبشار روک، چشمه آب معدنی چانف و پوشش گیاهی نادر و گیاهان دارویی در مسیر آبشارها را از دیگر جاذبه های دیدنی این شهرستان برشمرد.
به گزارش ایرنا نیکشهر از توابع سیستان و بلوچستان در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
۳۰۴۳**۳۰۴۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


نیکشهر