اخبار گردشگری

درآمد صنایع دستی و گردشگری وابستگی کشور به درآمد نفتی را کاهش می دهد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: صنایع دستی و گردشگری از موثرترین بسترها برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی است.
وی بیان کرد: تصور اثرگذاری گردشگر خارجی بر فرهنگ ملی و دینی ایران، تصوری غلط است و عکس این موضوع نیز می تواند صادق باشد.
وی خاطرنشان کرد: جاذبه‌های گردشگری و اقلیمی ایران از کشورهایی با میزان گردشگر بالا همچون ترکیه بسیار بیشتر است، اما متاسفانه هزینه سفر یک خانواده ایرانی به مناطق گردشگری داخلی حتی مشهد مقدس از هزینه سفر به ترکیه گران تر است.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: منطقه شمال کشور از زیباترین و بی‌نظیرترین اقلیم‌ها برای توسعه گردشگری است، با کمال تاسف اکنون این جغرافیای زیبا به دست عده‌ای سودجو در دست نابودی قرار گرفته است.
تولیت آستان قدس رضوی در بخشی از سخنانش خاطر نشان کرد: آستان قدس بودجه‎ و تمرکز ویژه ای برای خرید کتب خطی اختصاص داده است تا از خروج این آثار مهم فرهنگی از کشور جلوگیری شود.
وی گفت: آستان قدس رضوی از فرصت حضور زائران امام هشتم در طول سال استفاده کرده و نمایشگاههای مختلفی را با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار می‌ کند تا پشتیبانی برای صنایع دستی باشد.
علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شرکت در جشن ملی نوروزگاه و بازدید از خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی طی روزهای اخیر به مشهد مقدس سفر کرده است.
۵۱۳۲/۳۰۲۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


تولیت آستان قدس


گردشگری


درآمدها