اخبار گردشگری

مازندران از ۴میلیون مسافر نوروزی میزبانی کرد

مهران حسنی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این تعداد مسافر و گردشگر از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین در اقامتگاههای رسمی مازندران سکونت کردند.
وی آمار اقامت مسافران نوروزی در مازندران را هشت درصد بیشتر از مدت مشابه تعطیلات نوروزی گذشته اعلام کرد.
ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران امسال حدود ۸۵۰ هزار نفر شب ظرفیت در اقامتگاههای رسمی برای مسافران نوروزی آماده کرده بود.

** ثبت ۶۰۰ هزار اقامت در سکونتگاههای روستائی
حسنی گفت که بسیاری از مسافران نوروزی مازندران در یک هفته گذشته روستاها را به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد حضور و اقامت خود انتخاب کردند.
وی گفت : از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت در روستاهای استان ثبت شد که نشانگر شکوفائی جاذبه های گردشگری روستائی و بومگردی مازندران برای مسافران و گردشگران است .
معاون میراث فرهنگی مازندران جاذبه های طبیعی از قبیل جنگل ، مزارع کلزا و فصل کشت برنج در شالیزارها را فرصتی خوب و مناسب برای مسافران دانست تا از این بخش جاذبه های روستاهای استان برخوردار شوند .
مازندران بیش از سه هزار روستا و آبادی دارد که در تعطیلات نوروزی گذشته میزبان حدود یک میلیون گردشگر بودند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران همچنین از ۲ هزار و ۱۲۰ مورد بازدید کارشناسان و بازرسان از تاسیسات ، مجتمع ها و مناطق تفریحی و گردشگری تاریخی و طبیعی استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون خبر داد و گفت که در این مدت ۵۳ مورد تذکر کتبی به متخلفان داده شد و ۵۴ مورد هم به خاطر ارائه خدمات مطلوب تشویق شدند .
ستاد خدمات سفر مازندران در قالب کمیته های ۱۲ گانه از ۲۶ اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و تا ۱۴ فروردین امسال این فعالیت ادامه خواهد داشت .
۶۹۹۰/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اقامت نوروزی


مازندران