اخبار گردشگری

رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم با حمایت از تولید داخلی محقق می شود

به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز شنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان مرکزی افزود: حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی به عنوان عامل اصلی توسعه اقتصادی کشور باید از نهادهای اجرایی آغاز شود و در تمامی لایه های جامعه گسترش یابد.
وی ادامه داد: بهبود معیشت مردم مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است که برای دستیابی به آن باید تحرک اقتصادی لازم ایجاد شود و تولید داخلی رونق بگیرد تا با خود درآمدزایی و اشتغال پایدار به همراه داشته باشد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی بهره وری نیروی کار را به طور معجزه آسایی افزایش می دهد و فرصت های شغلی جدیدی را فراهم می کند.
آقازاده بیان کرد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالا و سرمایه ایرانی ۲ اهرم قوی و نجات بخش اقتصاد ایران در شرایط کنونی است و مسئولان باید کوشش خود را برای دستیابی به این اهداف به کار بگیرند.
استاندار مرکزی بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری و روستایی استان در برابر مردم مسئول است و باید برای تامین و بهبود وضعیت معاش و زندگی آنان و همچنین ایجاد اشتغال مولد برای جوانان برنامه ریزی کاربردی داشته باشد.
وی ضمن تقدیر از اعضای کمیته های مختلف ستاد خدمات سفر استان مرکزی نیز گفت: عملکرد ارکان این ستاد از لحاظ خدمات رسانی و معرفی ظرفیت های گردشگری استان قابل قبول است و می طلبد که با ایجاد تحرک در صنعت گردشگری زمینه رونق این حوزه نیز بیش از پیش فراهم شود.
آقازاده بیان کرد: کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده ای در تعطیلات نوروزی امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که این رویه باید تا پایان تعطیلات حفظ شود.
وی بیان کرد: بازرسان اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید دامنه نظارتی خود را بر وظایف محوله گسترده تر کرده و زمینه جلب رضایتمندی مسافران و شهروندان را فراهم کنند.
استاندار مرکزی افزود: همکاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان استان مرکزی در ایام نوروز تا پایات تعطیلات ضروری است و فعالیت تمام دستگاه ها در دبیرخانه ثبت می شود و نقاط ضعف ارزیابی خواهد شد.
آقازاده عنوان کرد: برنامه ریزی میان مدت مدیران باید به گونه ای باشد تا استان مرکزی به مقصد گردشگری تبدیل شود و آمار افزایش ۱۲ درصدی تردد خودرو و ۳۴ درصدی اسکان گردشگری در مراکز رسمی اقامتی حاکی از آن است که برنامه کوتاه مدت دولت برای این مهم در استان جواب داده اما باید این مسیر را با قوت ادامه داد.
وی گفت: تمامی بخش های مشارکت جو در ارائه خدمات نوروزی باید در پایان تعطیلات تقدیر شوند و دیدن تلاش ها در این ایام در استان فقط در حوزه مدیریتی خلاصه نمی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده تردد خودرو از جاده های این استان در تعطیلات نوروزی امسال با افزایش ۱۲ درصدی همراه بوده و میزان اسکان مسافران نوروزی نیز افزایش ۳۴ درصدی داشته است.
سید محمد حسینی افزود: بهره برداری از قطار گردشگری و رالی خانوادگی ۲ رویکرد جدید گردشگری در استان مرکزی است که نقش موثری در شناسایی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگران به استان مرکزی دارد.
وی بیان کرد: ۱۳۰ بازرسی توسط کارشناسان این نهاد در سه روز نخست فروردین ماه جاری از مراکز اقامتی مسافران نوروزی انجام شده است.
ستاد خدمات سفر استان مرکزی با ۱۰ کمیته تخصصی به شهروندان و مسافران نورزی خدمات رسانی می کند.
۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


اقتصاد


شعارسال


معیشت مردم


استان مرکزی