اخبار گردشگری

افزون بر ۵۱۷ هزار نفر از آثار فرهنگی تاریخی فارس دیدن کردند

مصیب امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه فرهنگی حافظیه با ثبت آمار بازدید ۱۳۹ هزار و ۲۴۸ نفر در صدر فهرست مکان های مورد علاقه گردشگران در استان فارس قرار دارد.
وی اظهار کرد: مجموعه تخت جمشید که از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است نیز در این مدت ۱۰۶ هزار و ۸۹۳ بازدیدکننده داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مجموعه های فرهنگی سعدی با ۸۷ هزار و ۹۷۷ نفر، مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۷۳ هزار و ۷۰ نفر و ارگ کریمخان زند با ۴۷ هزار و ۶۷۹ نفر از دیگر مکان های پربازدید گردشگران در سفر به این استان در این مدت بوده اند.
وی اظهار کرد: شمار بازدید کنندگان از مکان های تاریخی فرهنگی استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش را نشان می دهد.
امیری همچنین گفت: آمار اسکان مسافران نوروزی در استان فارس نیز از ۲۵ اسفند ۹۶ تا شامگاه جمعه سوم فروردین ۹۷، یک میلیون و ۵۱ هزار و ۷۶۶ نفر شب بود که به نسبت مشابه سال گذشته ۲۳درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: این آمار، اسکان مسافران نوروزی در هتل ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، محل های اسکان موقت، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی و … را شامل می شود.
نوروز امسال سه مکان جدید در شیراز شامل خانه نصیرالملک و موزه سنگ هفت تنان به عنوان بناهای تاریخی و یک مرکز فرهنگی (موزه) دفاع مقدس درهای خود را برای نخستین بار به روی گردشگران داخلی و خارجی گشوده اند.
شمار دیگری از مکان های مورد علاقه گردشگران در سفر به استان فارس همچون باغ ارم، مسجد نصیرالملک و … تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیستند و آمار بازدید از آنها به صورت جداگانه اعلام می شود.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


میراث فرهنگی فارس


حافظیه