اخبار گردشگری

آنچه باید درباره ساری بدانیم

ساری شهری است که هم در مجاورت دریا قرار گرفته و هم در اطراف آن جنگل‌های زیبایی واقع شده است. یکی از جاذبه‌های این شهر، شبه‌جزیره میانکاله است که از زیباترین شبه‌جزیره‌های جهان به شمار می‌رود.

بین ساری- نکا روستای زیبایی به نام زرین‌آباد قرار دارد که راه آن نیز آسفالت شده است و گردشگران می‌توانند با کمتر از ۱۰ دقیقه رانندگی به این روستا برسند. اگر به سمت دریا می‌روید، فرح‌آباد ساری یکی از گزینه‌های پیشنهادی می‌تواند باشد، در آنجا گردشگران می‌توانند از کاروانسرای شاه عباسی بازدید کنند. در نزدیکی دریا و پس از فرح آباد نیز رود زیبایی است که به دریا وصل می‌شود و محل مناسبی برای گشت و گذار است. پارک شهید زارع که در ۲ کیلومتری ساری قرار گرفته دیگر منطقه دیدنی اطراف این شهر زیبا است. اگر برنامه سفرتان به ساری قطعی شده است، بازدید از روستاهای نقیب ده و هولار را از دست ندهید. این روستاها در مسیر جاده ساری- کیاسر قرار گرفته‌اند و می‌توانند روزی به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند؛ البته خود شهر ساری نیز جاذبه‌های فراوانی دارد که شما می‌توانید از آنها نیز دیدن کنید.

مسجدجامع ساری یکی از این گزینه‌ها است. بازار ساری پیشنهاد دیگری است که نباید گشت زدن در آن را از دست داد؛ این بازار گرچه به بزرگی بازارهای تبریز و تهران نیست، اما با سبک شمالی خود می‌تواند ساعات خوشی را برای خرید هر گردشگری رقم بزند. امامزاده یحیی از دیگر پیشنهادها برای علاقه‌مندان به اماکن مذهبی است. اگر هم تنها می‌خواهید قدم بزنید، خیابان فرهنگ جایی است که می‌توانید در سایه درختان آن، ساعات خوشی را داشته باشید.
در میدان ساعت ساری چندین مغازه صنایع دستی قرار دارد و شما می‌توانید سوغات خود را از آنها تهیه کنید. برای صرف غذای محلی نیز می‌توانید به بلوار داراب بروید، در آنجا رستوران محسن واقع شده و غذاهای محلی لذیذی برای شما دارد. رستوران میلان در خیابان فرهنگ، خیابان توکلی دیگر گزینه شما می‌تواند باشد. در ساری همچنین مرکز اصلی اکبر جوجه قرار دارد. خارج از شهر دو رستوران حاج حسن و شالی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. حاج حسن یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های ساری است که در جاده ساری- نکا واقع شده و شالی نیز در مسیر فرح آباد قرار گرفته است؛ البته در جاده فرح‌آباد انواع و اقسام رستوران‌های محلی وجود دارد که شما می‌توانید غذاهای سنتی شمال را در آنها صرف کنید.