اخبار گردشگری

مونسان: کرمان جزو اهداف مهم گردشگری کشور است

علی اصغر مونسان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دولت توجه و گرایش ویژه ای به صنایع ‌دستی و گردشگری به دلیل تاثیر بالای آن در امر اشتغال پایدار دارد.
وی اظهار کرد: حیف است با وجود ظرفیت و جاذبه های طبیعی تاریخی موجود در کشور میزان گردشگری پنج میلیون باشد در حالی که کشورهای همسایه با تاریخ و جغرافیای بسیار محدود ۲۰ میلیون گردش را رد کرده باشد.
معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: بزرگترین هدیه برای سال ۹۷ این است که گردشگری کشور را ارتقا دهیم چرا که توسعه صنایع دستی می تواند به اشتغال کمک کند.
وی با بیان اینکه دولت برای طرح اشتغال فراگیر ماموریت بزرگی را به میراث فرهنگی سپرده است ،تصریح کرد: حدود ۱۷۰ شغل آمار زیادی است و بیانگر این است که این بخش می تواند در اشتغالزایی کمک کند.
مونسان گفت: سرعت ایجاد اشتغالزایی در بخش صنایع دستی حدود ۲ و نیم برابر سایر بخش ها است و هزینه سرمایه گذاری برای ایجاد شغل در این بخش حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است در حالی که در بخش های دیگر این رقم حدود هشت تا ۱۰ برابر است.
وی افزود: سهم کرمان بسیار در بخش گردشگری و صنایع دستی مهم است امیدواریم بتوانیم سهم بیشتری از اعتبارات را به کرمان اختصاص دهیم و پشتیبانی بیشتری را از این استان داشته باشیم.
مونسان افزود: در طرح اشتغال فراگیر اعتبارات ویژه ای برای ایجاد اشتغال با همراهی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است.
علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری امشب جمعه از طریق فرودگاه بین المللی کرمان وارد این استان شد .
۳۰۲۹/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مونسان


کرمان