اخبار گردشگری

روزانه بیش از ۶هزار گردشگر نوروزی از آبشار بیشه بازدید می کنند

اسد عبدالهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بر اساس تعرفه صادر شده توسط دهیاری بیشه روزانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سبک، مینی بوس و اتوبوس وارد پارکینگ این آبشار شده اند.
وی افزود: عملیات بازسازی و ساماندهی محوطه باز، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، پاکسازی عمومی و آماده سازی پارکینگ این آبشار توسط پیمانکار برای ارائه خدمات مطلوب تر به گردشگران نوروزی انجام شده است.
فرماندار خرم آباد بیان کرد: مکاتباتی درخصوص جمع آوری زباله ها و نظافت عمومی با پیمانکار و دهیار روستا انجام شده و همچنین پیگیری های لازم برای اختصاص یک دستگاه خودرو حمل زباله بعمل آمد که در آینده نزدیک تحویل دهیاری آبشار بیشه داده خواهد شد.
عبدالهی اضافه کرد: اقدامات انجام شده در راستای کارکرد فرهنگی و اقتصادی آبشار بیشه تحولی خاص در زمینه اشتغال روستا ایجاد کرده و در حال حاضر حدود ۱۰۰ شغل برای ساکنان این روستا فراهم شده است.
آبشار بیشه در روستای بیشه و در بخش پاپی و در همسایگی شهرستان دورود و ایستگاه راه‌آهن بیشه ودر فاصله ۷۰ کیلومتری شهر خرم آباد واقع شده است.
این آبشار چهل و هشتمین اثر ملی بود که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است.
ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار فاصله وجود دارد عرض تاج آبشار بیشه از ۲۰ متر است.
۹۸۷۲/۷۲۷۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


ابشار بیشه


بازدید


گردشگر نوروزی