اخبار گردشگری

رویدادهای گردشگری همدان ۲۰۱۸ جایگاه بالایی در سطح بین المللی دارد

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، محمد محب خدایی روز جمعه در نشست با جامعه هتلداران همدان افزود: سوابق مدیریتی استاندار همدان درتوسعه گردشگری برای استان یک فرصت است.
وی با بیان اینکه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، انتخاب بجا و شایسته ای بوده است بیان کرد:گردشگری کودک و نوجوان که از همدان آغاز شد، یک اقدام ابتکاری بود که قابل تقدیر است.
محب خدایی پیاده راه همدان را در کشور بی نظیر دانست و گفت: پیاده راه همدان در سطح جهانی است.
استاندار همدان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید موسیقی محلی در هتل ها و سایر اماکن گردشگری استان اجرا شود، خطاب به نیروی انتظامی گفت: همدان را یاری کنید تا نشاط در شهر ایجاد شود.
محمدناصر نیکبخت با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ و میزبانی از ۲ رویداد بین المللی مهم اظهار کرد:رویداد گردشگری همدان ۲۰۱۸ بهترین فرصت برای معرفی همدان به جهانیان است.
وی بیان کرد:به زودی با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه در خصوص موضوع گردشگری همدان و رویداد همدان ۲۰۱۸ نشست برگزار می کنیم و تلاش خواهیم کرد همدان رابه پایلوت گردشگری کشور تبدیل می کنیم.
وی بیان کرد:همدلی و تعامل مطلوبی میان دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری رویداد همدان۲۰۱۸ ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در سال ۲۰۱۸ میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری، در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
۱۱۸۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


معاون گردشگری کشور


همدان ۲۰۱۸