اخبار گردشگری

۱۳هزار نفر روز در اقامتگاه های آموزش و پرورش کرمانشاه اسکان یافتند

مجید یزدان پناه روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در قالب ۲ هزار و ۳۱۶ خانوار میهمان فرهنگی و غیر فرهنگی، تعطیلات نوروزی خود را در اقامتگاه های آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپری کرده اند.
او تأکید کرد: مراکز جذب و پذیرش میهمانان نوروزی در تمام شهرستان ها و مناطق تابعه آموزش و پرورش به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمات رفاهی به همکاران فرهنگی و میهمانان غیرفرهنگی از سراسر کشور است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و جاذبه های متنوع گردشگری، امسال میهمانان بیشتری وارد استان کرمانشاه شده تا تعطیلات نوروزی خود را در این استان سپری کنند.
براساس اعلام رئیس کمیته اسکان ستاد خدمات سفر کرمانشاه، ظرفیت تخت های اقامتی استان ۱۵هزار و ۱۲۳ تخت است که از این تعداد ۲ هزار و ۳۲۷ تخت در هتل ها، ۷۹۶ تخت در مهمانپذیری ها، ۱۰هزار تخت مربوط به اماکن آموزش و پرورش و ۲ هزار تخت هم مربوط به سایر دستگاه ها از جمله کمپ های شهرداری است.
علیرضا مرادی بیستونی گفت: در نوروز امسال ۲۴۵ واحد آموزشی آموزش و پرورش استان شامل ۱۳۷ واحد در شهر کرمانشاه و ۱۰۸ واحد در سایر شهرستان ها با ۲ هزار و ۱۰۰ آماده اسکان مسافران است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این کلاس ها، ۱۱مرکز رفاهی خانه معلم با ظرفیت ۴۰۰ تخت در استان فعال است که ۲ مرکز در شهر کرمانشاه و ۹ مرکز در سایر شهرستان قرار دارند.
او به وضعیت استانداردسازی هتل ها و مراکز اقامتی استان نیز اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۶ باب هتل، ۲ باب هتل آپارتمان و همچنین ۱۸ باب مهمانپذیر، تعداد ۲۶ واحد گواهی استاندارد خود را دریافت کرده اند.
وی همچنین به اماکن اسکان موقت شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در شهر کرمانشاه در سه نقطه پارک شرقی، شاهد و پارک شبدیز در مجموع ظرفیت اسکان ۱۲ هزار و ۶۶۵ نفر روز در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ ظرفیت اقامتی استان را تامین می کند.
به گفته او، در نوروز سال گذشته ۱۴۶هزار و ۴۰۸ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شدند.
به گفته او، ۲۴ پایگاه پذیرش برای این مراکز در سطح استان آماده ارائه خدمات است.
به گفته این مسئول، طبق آمارهای اسکان، نوروز سال گذشته بیش از ۱۴۶ هزار گردشگر به استان کرمانشاه سفر کردند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر جهانی ثبت شده استان کرمانشاه است.
۳۰۳۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز۹۷


گردشگران


اسکان فرهنگیان