اخبار گردشگری

ایرانیان در صربستان نوروز را جشن گرفتند

به گزارش ایرنا، این مراسم باشکوه با نواختن سرود ملی ایران آغاز شد و سپس تعدادی از دانشجویان زبان آموز دانشگاه بلگراد به بیان خاطرات خود از سفر به ایران پرداختند و اشعاری از شعرای شهیر ایران در وصف بهار و نوروز قرائت کردند.
همچنین دو تن از آنان برداشت ها و نظرات خود را در مورد فلسفه و چگونگی برگزاری آئین نوروز در ایران بیان کردند.
‘حسین ملاعبداللهی’ سفیر ایران در صربستان طی سخنانی حلول سال نو و آغاز بهار طبیعت را که در سال جاری با آغاز ماه پربرکت رجب و اعیاد این ماه از جمله میلاد امام علی(ع) و مبعث حضرت رسول اکرم (ص) قرین شده است ،تبریک گفت و برای همه مردم ایران سالی پربرکت و سرشار از موفقیت آرزو کرد.
ملاعبداللهی نوروز را سنت دیرپا و دوست داشتنی ایرانیان توصیف کرد که به عنوان محوری قدرتمند برای اتحاد ملت ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشور ایفای نقش کرده و موجب تحکیم هویت فرهنگی ایرانیان گشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که سال جدید همراه با دستاوردهای مهم و برجسته در صحنه داخلی و خارجی برای کشورمان باشد.
سفیر کشورمان سال گذشته را برای روابط دوجانبه ایران و صربستان سالی بسیار موفق توصیف کرد و افزود: در سال ۱۳۹۶ تحولات بسیار مهمی در صحنه روابط دوجانبه ایران و صربستان به وقوع پیوست و دستاوردهای چشمگیری حاصل شد.
وی لغو روادید و برقراری پرواز مستقیم بعد از ٢٨ سال بین تهران و بلگراد را از جمله این دستاوردها توصیف کرد که قبل از آن اهدافی بسیار دور از دسترس به نظر می رسید.
ملاعبداللهی افزود: با این تحولات فصل جدیدی در روابط بین دو کشور گشوده شده و فضای پرنشاط و پرتحرکی در صحنه روابط دوجانبه تهران و بلگراد بوجود آمده است.
وی سفر بیش از هفت هزار گردشگر ایرانی به صربستان طی شش ماه گذشته را در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه توصیف کرد و افزود: امید می رود با افزایش مراودات گردشگری بین دو کشور، شناخت متقابل مردم ایران و صربستان از یکدیگر افزایش یابد و به تبع آن مبادلات تجاری و بازرگانی و مراودات علمی و فرهنگی دو کشور گسترش یابد.
وی افزود: گشایش دفتر تجاری ایران در صربستان و تاسیس دفتر تجاری و گردشگری صربستان در تهران از جمله دستاوردهای قابل توجهی بود که موجبات افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور را فراهم می آورد.
سفیر کشورمان سفر اخیر ظریف وزیر خارجه کشورمان به صربستان را بسیار مهم و تاثیرگذار در همکاری های بین دو کشور خواند و افزود: در طول این سفر توافقات بسیار مهمی برای تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین دو کشور انجام پذیرفت.
وی با اشاره به برخی از مناسبت های برنامه ریزی شده برای سال ۱۳۹۷ به منظور توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری های دوجانبه با صربستان، اظهار امیدواری کرد که سال ۱۳۹۷ نیز همچون سال قبل، مردم دو کشور شاهد مراودات فعال تر در کلیه زمینه های مورد علاقه خود باشند.
شبک**اروپام**۴۳۶**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشن نوروز


ایرانیان


صربستان