اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

شمار بازدید کنندگان از اماکن تاریخی زنجان به نزدیک ۶ هزار نفر رسید

یحیی رحمتی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بازدیدهای ثبت شده از جاذبه های تاریخی – فرهنگی زنجان در این روز به سه هزار و ۹۰۶ نفر می رسد.
مهمترین مراکز گردشگری و تاریخی زنجان را گنبد سلطانیه، رختشویخانه، موزه مردان نمکی، غار کتله خور، موزه دارایی، چلبی اوغلی، ملا حسن کاشی و حسینیه اعظم تشکیل می دهند.
گنبد سلطانیه یکی از ۱۷ میراث جهانی ایران محسوب می شود که قدمت آن به قرن هفتم هجری شمسی دوره ایلخانیان می رسد.
وی یادآورشد: تعداد بازدیدهای ثبت شده از جاذبه های طبیعی زنجان به یک هزار و ۱۴۰ نفر و جاذبه های دست ساز به ۸۰۰ نفر می رسد.
غار کتله خور طولانی ترین غار آهکی جهان و مهمترین جاذبه طبیعی زنجان محسوب می شود که در ۸۰ کیلومتری شهر گرماب از توابع شهرستان خدابنده قرار گرفته است.
تاکنون ۱۲٫۵ کیلومتر از نقشه برداری این غار توسط تیم های آلمانی و سوییسی انجام شده است.
بیش از ۱۰ کیلومتر از مسیرها و راه های جدید این غار توسط تیم های جدید ایرانی نقشه برداری شده است.
رحمتی اظهار کرد: تعداد اقامت کنندگان در روز به سه هزار و ۵۵ نفر می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در این مدت ۱۲ فقره بازدید نظارتی از اماکن اقامتی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد نظارت های انجام شده در این روز از مراکز پذیرایی، رستوران ها و بین راهی به ۱۹ مورد می رسد.
رحمتی ادامه داد: هفت مورد بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۰ مورد بازدید نظارتی نیز از مراکز اقامتی موقت اعم از کمپ ها، مهمانسراها و منازل استیجاری انجام شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: این بازدید ها منتج به صدور ۶ فقره تذکر شد که سه مورد از آنها برای مراکز پذیرایی و سه مورد اقامتی بود.
در ایام نوروز کمیته نظارت شامل اعضای مختلفی از دستگاه های اجرایی از جمله بازرسان و نمایندگانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، استانداری، تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف، علوم پزشکی، صنعت و معدن و تجارت، جامعه هتل داران، دامپزشکی و بهداشت بر نحوه فعالیت اماکن خدمت رسان نظارت می کنند.
۳۰۰۱/۶۰۸۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


بازدید


اقامت