اخبار گردشگری

۶۲ نمایشگاه صنایع دستی در کرمانشاه بر پا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروانه حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوروز امسال نیز همچون سال های گذشته برپایی غرفه های صنایع دستی و سیاه چادرها را اجرا کرده ایم، گفت: در مجموع ۳۷۶ غرفه صنایع دستی در ۶۲ نقطه از سطح استان برپا شده است.
وی ادامه داد: بخشی از این غرفه ها به صورت سیاه چادر برپا شده اند که علاوه بر عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات استان برنامه های دیگری را نیز اجرا خواهند کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: پخت زنده و عرضه انواع آش ها و شیرینی های محلی و همچنین اجرای مراسم آئینی همچون هلپرکی (رقص کردی) از جمله این برنامه هاست.
وی در خصوص برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سطح شهر کرمانشاه نیز عنوان کرد: در ۲۰ نقطه شهر کرمانشاه این غرفه ها برپا شده اند.
حیدری تصریح کرد: در مجموعه جهانی طاق بستان ۲ نمایشگاه صنایع دستی را برپا کرده ایم.
وی اضافه کرد: میادین، بناهای تاریخی که تعداد گردشگران بازدید کننده آنها زیاد است و نیز بوستان های مهم سطح شهر از جمله مکان هایی هستند که در آن ها نمایشگاه های صنایع دستی برپا شده است.
معاون صنایع دستی کرمانشاه، معرفی صنایع دستی، سوغات و فرهنگ بومی و محلی استان را از اهداف برپایی نمایشگاه های صنایع دستی عنوان کرد و گفت: همچنین ایام نوروز فرصتی است تا هنرمندان صنعتگر استان بتوانند بخشی از محصولات خود را بفروش برسانند و رونقی در کار آنها ایجاد می شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا است.
بیش از چهار هزار اثر تاریخی تاکنون در استان کرمانشاه شناسایی شده که ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


نمایشگاه


استان کرمانشاه