اخبار گردشگری

۱۲مسیر گردشگری در دزفول برای بازدید مسافران آماده شدند

حجت اله آریایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:
مناطق گردشگری دزفول از جمله کول خرسان ، دره توبیرون روستاهای گردشگری پامنار ، لیوس و اسلام آباد شهیون و نیز دریاچه سد دز ، جنگل های حمیدآباد و مناطق گردشگری زاویه میزبان مسافران نوروزی هستند.
وی افزود:علاوه بر جاذبه های طبیعی دزفول خانه های تاریخی تیزنو ، سوزنگر ، قلمبر و زرگر و نیز مجموعه بافت قدیم این شهر برای بازدید گردشگران آماده شده و از چند روز پیش پل ساسانی و آسیاب های آبی شاهد حضور مسافران هستند.
آریایی ادامه داد:پل ساسانی،آسیابهای آبی،بافت قدیم دزفول با معماری منحصر بفرد و چشم انداز رودخانه دز و نیز بافت آجری گذرهای بافت قدیم همه ساله مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی قرار می گیرند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: طبیعت زیبای روستاهای بخش کوهستانی سردشت و شهیون ، آبشار شوی و جنگل های زاگرس دیگر مناطق دیدنی دزفول می باشند که از چندی پیش با تامین زیر ساخت ها برای بازدید مسافران نوروزی آماده شده اند.
آریایی از اجرای طرح پاکسازی محوطه های تاریخی دزفول با حضور دوستداران میراث فرهنگی در چند روز گذشته خبر داد.
علاوه بر حدود ۲۷۰ هکتار بافت آجری محوطه باستانی جندی شاپور (گندی شاپور) نخستین شهر دانشگاهی جهان نیز از ظرفیت های تاریخی شهر دزفول می باشند که علاوه بر مسافران داخلی توجه گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده اند.
شهر دزفول در فاصله ۱۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.
۷۲۷۸/۶۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نوروز ۹۷


دزفول