اخبار گردشگری

رویداد فرهنگی هفتخوان در مشهد آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا معاون فرهنگی شهردار مشهد در این آیین اظهار کرد: پرداختن متوازن به عناصر ملی، مذهبی و انقلابی از رویکردهای مدیریت جدید شهری است و شهرداری در تمام فعالیتهای خود نگاهی متوازن به این عناصر دارد.
هادی بختیاری افزود: غفلت از هر جزء از این موارد در جامعه منجر به خسارات متعددی خواهد شد و این درحالی است که متاسفانه در روزهای اخیر افرادی تلاش کردند در شبکه های مجازی این حرکت فرهنگی شهرداری را در تقابل با ارزش‌های ملی و انقلابی قلمداد کنند.
وی ادامه داد: هویت ملی، مذهبی و انقلابی ایرانیان به هم گره خورده است، ارزش‌های فرهنگی مکمل یکدیگر هستند و مردم نیز آگاه می‌شوند که شهرداری به تمام عناصر توجه دارد.
بختیاری با تاکید بر اینکه بارگاه رضوی نورانی‌ترین چهره شهر مشهد است، افزود: در عین حال نباید مابقی عناصر و چهره‌ها را در این شهر نادیده بگیریم.
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین اظهار کرد: اقداماتی از قبیل برپایی جشنواره هفتخوان با هدف معرفی فردوسی، اقدامی بسیار ارزشمند است اما کافی نیست و این اقدامات باید ادامه یابد.
مسعود ریاضی افزود: در ابتدای فعالیت شورای پنجم شهر، کمیسیون ویژه توس با این هدف که فردوسی به عنوان دومین قطب گردشگری و فرهنگی در شهر مشهد مورد توجه قرار گیرد، تشکیل شد.
وی بابیان اینکه توجه کمتری به معرفی شاهنامه به شهروندان مشهدی شده است، ادامه داد: فردوسی گنجی بزرگ برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی است.
ریاضی اظهار امیدواری کرد که با ادامه فعالیتها به منظور معرفی فردوسی به زائران و مجاوران، سال پربارتری در جهت توسعه و عمران توس داشته باشیم.
جشنواره هفت‌خوان با هفت اتوبوس تزیین شده به روش سنتی از امروز در ۲ مسیر شهر به صورت نمادین حرکت می‌کنند و هر کدام در یک بوستان مستقر می‌شوند.
هنرمندان در قالب این جشنواره به اجرای نقالی و شاهنامه‌خوانی می پردازند تا مردم ارتباط تنگاتنگی با فردوسی و شاهنامه برقرار کنند.
این اتوبوس‌ها هر روز صبح از میدان استقلال حرکت می‌کنند و بعد از آن به ترتیب به میدان شریعتی، شهدا، چهارراه مقدم و طبرسی رفته و در رینگ‌های گردشگری که منجر به ایجاد ترافیک نشود، حرکت می‌کنند.
حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگترین حماسه‌سرای پارسی و از بزرگترین حماسه سرایان جهان است که شاهنامه شاهکار اوست.
مجموعهٔ فرهنگی باغ و آرامگاه فردوسی در توس، در ۲۵ کیلومتری شمال‌غربی شهر مشهد، قرار دارد. ۷۵۰۵/۵۱۳۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


کارناوال هفت خوان


عناصر ملی مذهبی


فردوسی