اخبار گردشگری

ترکیه امسال میزبان ۳۸ میلیون گردشگر خارجی خواهد بود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان تورک، کورتولموش در دیدار با اعضای اتحادیه شرکت های مسافرتی ترکیه اظهار کرد: میزان جذب گردشگران خارجی رابطه مستقیمی با ضریب امنیت کشور دارد به طوری که همه ما شاهد بودیم که اقدامات خرابکارانه تروریست ها در سال ۲۰۱۶ موجب کاهش میزان گردشگر خارجی در ترکیه شد.
وی بیان کرد: دولت با اتخاذ یک استراتژی موثر در مبارزه با گروه های تروریستی داخلی و خارجی توانست آرامش و امنیت بیشتر را در جامعه ترکیه حاکم کند و به همین دلیل ترکیه امسال میزبان ۳۸ میلیون گردشگر خارجی خواهد بود.
وی تاکید کرد: پیش بینی ها حاکی از سفر ۵ میلیون گردشگر آلمانی و ۶ میلیون گردشگر روس به ترکیه در سال جاری خواهد بود و بعضی از کارشناسان ارشد این حوزه ارقام بالاتری از حضور گردشگر در ترکیه را پیش بینی می کنند.
ماه گذشته میلادی روزنامه حریت با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط اتحادیه آژانس های مسافرتی انگلیس در گزارشی نوشت: با گذشت ماه های سخت و بحرانی ناشی از حملات تروریستی ترکیه، سیر صعودی منحنی ورود گردشگر به ترکیه همچنان ادامه دارد به طوری که بر اساس آمار منتشره، از هم اکنون ۲٫۵ میلیون شهروند انگلیسی، ترکیه را به عنوان مقصد خود جهت گذراندن تعطیلات تابستانی انتخاب و بلیت پرواز هواپیما و اتاق هتل ها و مراکز تفریحی را رزرو کرده اند.
به نوشته این رسانه، تقاضای این میزان گردشگر انگلیسی برای گذرندان تعطیلات تابستانی خود در ترکیه نزدیک به آمار سال ۲۰۱۵ بوده و در مقایسه با سال گذشته میلادی ۶۹ درصد افزایش داشته است.
مرکز آمار ترکیه با انتشار شاخص های اقتصادی سال گذشته این کشور، درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۷ را ۲۶ میلیارد و ۲۸۳ میلیون دلار و تعداد ورود گردشگران را ۳۲٫۴ میلیون نفر اعلام کرد.
نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز ماه گذشته میلادی پیش وعده داد که تا سال ۲۰۲۳ تعداد گردشگران ورودی ترکیه به ۵۰ میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری کشورش نیز به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
گردشگران روسیه، آلمان، ایران و انگلیس به ترتیب پرشمارترین گردشگران ورودی به ترکیه در سال میلادی گذشته بودند.
خاورم/۱۹۰۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


ترکیه


کورتولموش


گردشگر