اخبار گردشگری

پذیرش و اسکان مهمانان فرهنگی در ۱۶ نقطه کردستان آغاز شد

رشید قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پذیرش و اسکان مهمانان فرهنگی از ۲۸ اسفند در این مراکز آغاز شده و تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ستاد اسکان آموزش و پرورش استان ۱۷۲ مدرسه با یک هزار و ۲۹۸ کلاس درس را برای اسکان مهمانان فرهنگی تجهیز کرده است، افزود: در این ستادها ۴۴۴ نفر عوامل اجرایی برای ارائه خدمات به مسافران و مهمانان نوروزی مستقر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: اتاق های آماده شده برای مهمانان فرهنگی در سه گروه تعیین شده که در گروه ویژه، ۱۸۲ اتاق با امکانات تخت خواب، تلویزیون، یخچال، فرش و وسایل خواب در داخل اتاق فراهم شده است.
قربانی یادآور شد: همچنین گروه الف نیز با ۶۰۴ اتاق دارای امکاناتی چون تلویزیون، یخچال، فرش و وسایل خواب در داخل اتاق است و رنج ب با ۵۱۲ اتاق دارای امکانات فرش و وسایل خواب داخل اتاق و یخچال و تلویزیون مشترک است.
به گفته وی، فرصت رزرو اینترنتی از چهارم تا ۲۳ اسفندماه بوده و فرهنگیان از ۲۸ اسفندماه سال ۹۶ می‌توانند اقدام به انتخاب محل اقامت کنند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: از اول اسفند امسال و همزمان با آغاز ثبت نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان تاکنون، ۳۵ خانوار فرهنگی محل اسکان خود را در استان کردستان رزرو کرده اند.
عیسی رحیمی اضافه کرد: امسال ۱۵ درصد ظرفیت اسکان فرهنگیان به ثبت نام اینترنتی اختصاص پیدا کرده که حدود ۱۵۰ نفر در قالب ۳۵ خانوار برای استفاده از فضاهای اسکان از این ظرفیت استفاده کردند.
وی با بیان اینکه پذیرش حضوری اسکان مهمانان در مراکز آموزش و پرورش استان از امروز ۲۸ اسفند آغاز شده است، افزود: مهمانان می توانند به پایگاه های پیش بینی شده ستاد اسکان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، در نوروز ۹۶، تعداد ۲۳۸ مدرسه با ۲ هزار و ۲۷۴ کلاس درس و اتاق برای اسکان مهمانان فرهنگی مهیا شد و حدود ۶۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در مراکز پذیرش و اسکان خدمات رسانی کردند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


آموزش و پرورش


مهمانان فرهنگی


ستاد اسکان