اخبار گردشگری

احتمال رویارویی مهدی طارمی با پرسپولیس

آقای گل دو فصل اخیر لیگ برتر، بعد از آن محروم شد و حالا به قطر سفر کرده است. بعد از جام جهانی هم احتمالا مقصد او، جایی غیر از قاره آسیا خواهد بود. با این وجود قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، احتمال یک رویارویی جذاب را قبل از جام جهانی رقم زده است. رویارویی که دوباره طارمی را به آزادی می کشاند و این بار، او با پیراهن تیم جدیدش روبروی پرسپولیس قرار خواهد گرفت.طارمی

پرسپولیس در گروه سوم لیگ قهرمانان قرار دارد و در صورت صعود، در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف یکی از دو تیم صعود کرده از گروه نخست برود؛ گروهی که الغرافه با مهدی طارمی هم در آن حضور دارند. پرسپولیس از این سو در مسیر صعود قرار گرفته و الغرافه و طارمی هم در سوی دیگر همین فرآیند را طی می کنند. در گروه اول فعلا تیم الاهلی عربستان با ۸ امتیاز صدرنشین است و الغرافه قطر و الجزیره امارات هر کدام با ۵ امتیاز این تیم را تعقیب می کنند. در این بین الاهلی بخت بسیار بالایی برای صعود به عنوان تیم اول دارد و الغرافه هم از موقعیت مناسبی برای صعود به عنوان تیم دوم برخوردار است.

الغرافه هفته آینده باید در قطر از الجزیره امارات پذیرایی کند و در صورت پیروزی در این دیدار، تا حد زیادی تکلیف صعودکننده های گروه نخست را یکسره خواهد کرد. در گروه سوم اما رقابت بین پرسپولیس و السد میلی متری دنبال می شود. هر دو تیم ۹ امتیازی هستند و دو بازی دیگر مانده که همین دو بازی، سرنوشت صدرنشین این گروه را تعیین خواهد کرد. پرسپولیس اگر به عنوان تیم نخست گروه بالا برود، به احتمال فراوان در نیمه دوم اردیبهشت باید با الغرافه و طارمی دیدار کند. اول شدن پرسپولیس در گروهش اگر چه سخت به نظر می رسد اما احتمال آن کم نیست. سرخپوشان اگر دو بازی پایانی خود برابر نسف قارشی و السد را با پیروزی به پایان برسانند، به احتمال فراوان صدرنشین خواهند شد.

آنها می دانند که اگر صدرنشین نشوند، در مرحله بعد باید با الاهلی عربستان دیدار کنند که هم تیم سرسخت تری است و هم مسابقه در زمین بی طرف برگزار خواهد شد. پس پرسپولیس حداکثر تلاشش را به کار می گیرد تا در این گروه اول شود که در آن صورت ممکن است در مرحله بعد به الغرافه و طارمی بخورد. احتمالی که از همین حالا مصاحبه اول فصل مهدی طارمی را به یادمان آورده است.

این مهاجم ملی پوش وقتی انتقالش به تیم های خارجی به خاطر مخالفت پرسپولیس منتفی شد و به تمرین های پرسپولیس برگشت، گفت:«از شرق آسیا پیشنهادهایی داشتم که حاضر بودند پول رضایتنامه پرسپولیس را هم بدهند اما چون این تیم ها در مراحل بعدی لیگ قهرمانان ممکن بود به پرسپولیس بخورند، از پیشنهادشان چشم پوشی کردم. نمی خواستم جایی بروم که ناچار شوم جلوی پرسپولیس بازی کنم.»
راستی به نظرتان خود طارمی هم آن ادعا را به یاد دارد؟ یا بازی نکردن مقابل پرسپولیس هنوز همانقدر برایش اهمیت دارد؟