اخبار گردشگری

مراسم تحویل سال در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری روز یکشنبه درجلسه ستاد خدمات سفر که در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد، گفت: برگزاری این مراسم فرهنگی برای هشتمین سال متوالی با حضور زائران و مسافران نوروزی در آستان این امامزاده برگزار می شود.
وی افزود: برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله چیدن سفره بزرگ هفت سین، برپایی خیمه معرفت با هفت غرفه و سخنرانی و مدیحه سرایی ویژه تحویل سال در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس پیش بینی شده است.
حجت الاسلام جعفری با تاکید بر ضرورت همکاری دیگر ادارات و نهادهای خدماتی گنبدکاووس برای ایاب و ذهاب شهروندان و ارائه خدمات ایمنی و سلامت و کنترل مباحث ترافیکی مراسم تحویل سال نو در امامزاده یحیی بن زید (ع)، اضافه کرد: براساس آمار حضور مسافران و گردشگران نوروزی در گنبدکاووس، حدود ۸۰ درصد آنان از این امامزاده بازدید کرده اند.
وی تصریح کرد: در راستای تفاهم اوقاف و امور خیریه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نخستین بار در کنار خیمه معرفت و غرفه های آن، دو غرفه صنایع دستی و سوغات و عرضه نان، شیرینی و غذاهای محلی اقوام ساکن در گنبدکاووس برپا می شود.
به گزارش ایرنا، احمد دستمرد معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تبریک سال نو، برلزوم همکاری همه ادارات و نهادهای عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان با اداره اوقاف برای برگزاری مراسم تحویل سال تاکید کرد و گفت: توجه به مسائل ایاب و ذهاب شهروندان، ترافیک مسیرها، بیمه مسئولیت مدنی، تهیه بروشور و زندگی نامه امامزاده یحیی بن زید (ع) و توزیع آن بین زائران و مسافران و استقرار پزشک در زمان مراسم ضروری است.
به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم که امام جمعه گنبدکاووس نیز در آن حضور داشت، آیین غبارروبی ضریح مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) باحضور خدام این آستان مقدس برگزار شد.
امامزاده یحیی بن زید، نوه امام سجاد (ع) است، از ایشان به عنوان بزرگترین امامزاده در استان گلستان و کسی که صحیفه سجادیه یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورده است، یاد می شود.
گفته می شود، امامزاده یحیی بن زید (ع) در زمان یزید بن معاویه با ۷۰۰ نفر از طرفداران خود در خراسان قیام نمود و با دشمن به جنگ پرداخت و شکست سختی به سپاه آنان وارد کرد و بعد از آن عازم هرات شد و از آنجا به شهر جرجان روانه شد.
والی خراسان (نصر) همراه ۸۰ هزار سوار از شام و اطراف برای سرکوبی قیام یحیی وارد قریه ارغوان شدند و بعد از سه روز جنگ یحیی و یارانش را به شهادت رساندند.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


ستاد خدمات سفر


گنبدکاووس


امامزاده یحیی بن زید