اخبار گردشگری

حل مشکلات موجود کشور با تاسی به شهدا امکان پذیر است

حسینعلی امیری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید و زیارت مزار شهدای گمنام شلمچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهدا به ما یاد دادند که در سخت ترین مشکلات می توان با اتحاد و همبستگی و تفکر و تعقل ،تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
وی بابیان اینکه جوانان و آحاد جامعه ما نیازمند راه و فرهنگ شهادت و شهدا هستند بیان کرد: صرف نظر از تعلقات قومی، حزبی و جناحی ، حداقل وظیفه دینی و اخلاقی همه ما تکریم و تعظیم مقام شهدا است.
وی گفت : اگر ایثار و جان فشانی شهدا نبود نمی توانستیم از سرزمین خود دفاع کنیم ولی شهدا با ایثار جان و خون خود مقابل صدام و جبهه استکبار در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی هم صدا شده و توانستند صدام و حامیان آنها را به زباله تاریخ بریزند.
امیری افزود: دراین جنگ نابرابر یک وجب از خاک ما جدا نشد و دشمنان از رسیدن به اهداف شوم خود که تجزیه ایران اسلامی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بود ناکام ماندند.

* راویان دفاع مقدس زوایای پنهان جنگ تحمیلی را به نسل های جدید منتقل کنند
معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان ضرورت تبیین زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس گفت: راویان دفاع مقدس باید نکات و زوایای پنهان دفاع مقدس را به نسل های جوان که دوران جنگ و انقلاب را درک نکرده اند انتقال دهند تا فرهنگ ایثار و شهادت در کشور نهادینه شود .
وی امنیت و آرامش پایدار کشور را مدیون خون شهدا و جانفشانی آنها ذکر کرد و افزود : شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند .

* راهیان نور گنجینه تمام نشدنی کشور
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تجلیل از حرکت فرهنگی راهیان نور به یادمان ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس گفت: راهیان نور گنجینه تمام نشدنی فرهنگی کشور است که باید از این ظرفیت فرهنگی برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسلهای آینده استفاده کرد.
وی حرکت راهیان نور را حرکتی مقدس، ماندگار و راهگشا بیان کرد و افزود : دولت همه توان خود را برای همراهی و پشتیبانی از کاروان های راهیان نور به کار خواهد بست و همه دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت های خود برای حمایت و پشتیبانی کاروان های راهیان نور به کار گیرد.
به گزارش ایرنا معاون پارلمانی رئیس جمهوری صبح شنبه از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد خوزستان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان فرهنگی و سیاسی استان قرار گرفت.
امیری در سفر به مناطق یادمانی هشت سال دفاع مقدس خوزستان ، با شماری ازاعضای کاروان های راهیان نور که از مناطق مختلف کشور به مناطق یادمانی خوزستان سفر کرده اند ، دیدار و گفت وگو کرد و با چند تن از آنها عکس سلفی گرفت.
۷۱۶۵/۶۰۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


معاون پارلمانی رئیس جمهوری


شلمچه


کاروان راهیان نور