اخبار گردشگری

طرح فرهنگی شب های نوروز در اصفهان اجرا می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ، فریدون الله یاری گفت : این طرح در راستای برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: این طرح در سه محور میدان امام (ره)، چهار باغ و زاینده رود شامل برنامه های متنوع فرهنگی برگزار و فروشگاه های محصولات فرهنگی، صنایع دستی و سایر فروشگاه هایی که مایحتاج گردشگران را ارائه می کنند تا نیمه شب به ارائه خدمات به گردشگران می پردازند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: برنامه های نوروزگاه شهر تاریخی اصفهان در نوروز ۱۳۹۷ از دوم تا پایان روز ۱۲ فروردین در مجموعه جهانی میدان امام و کاخ موزه چهلستون برگزار می شود.
الله یاری برگزاری سفره های نوروزی، مراسم پخت سنتی سمنو (در آستانه ثبت ملی این رویداد ناملموس)، اجرای مراسم شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی محلی مکتب اصفهان و همچنین اجرای موسیقی عشایر بختیاری و قشقائی ساکن در استان اصفهان را از جمله برنامه های فرهنگی نوروزگاه عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به آداب و آئین های سنتی شهر تاریخی اصفهان گفت: همزمان با نوروزگاه تلاش داریم تا با برپائی آئین ها و نمایش های سنتی همچون صندوق بازی، سمنو آی سمنو ، ارائه محصولات و لباس عشایر، نمایش چوگی (اسب عروسکی چوگانی ) و اجرای آواها و سنتهای محلی، گردشگران هر چه بهتر با آئینهای نیاکان خویش آشنا شوند.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: امسال و برای اولین بار در راستای تلاش برای توسعه پایدار گردشگری در پهنه استان، روز فرهنگی شهرستان های این استان با محوریت روستاهای هدف گردشگری، اقامتگاه های بومگردی و آئین ها و آداب و رسوم مناطق گردشگر پذیر استان اجرا می شود.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری بویژه در مناطق شرق و غرب از جمله استانهای پیشرو در رویکرد به بومگردی محسوب می شود بگونه ای که تعداد اقامتگاه های بومگردی این استان از سال ۹۲ از۵۰ به ۲۶۳ اقامتگاه رسیده است.
گردشگران خارجی بویژه اروپایی ها علاقه زیادی به دیدن مناطق کویری شرق اصفهان دارند و هم اکنون تمامی مناطق شرق و غرب و شمال و جنوب استان دارای اقامتگاه و کمپ های گردشگری است.
ت/۶۹۹۴ / ۶۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نوروز ۹۷


اصفهان