اخبار گردشگری

تیران و کرون آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری مرکز اصفهان و در مسیر شهرستان های غرب این استان از جمله فریدن، چادگان، خوانسار و گلپایگان و نیزچهارمحال و بختیاری و خوزستان قرار گرفته است.
مواهب طبیعی از قبیل چشمه مرغاب ، پوشش گیاهی گون، کنگر، لاله‌های واژگون و حیات وحش دالانکوه از ظرفیت های گردشگری طبیعی تیران و کرون است.
تیران به شهر درهای سنگی معروف است ، قدمت این درها به قبل از ورود آریایی ها به ایران می رسد که بین آثار تاریخی ایران کم نظیر است.
روستاهای تاریخی این شهرستان در مسیر گرشگران قرار گرفته اند که هر کدام دارای جلوه هایی خاص هستند.
قلعه تاریخی، حمام، مسجد و خانه‌های قدیمی روستای جاجا نمونه ای از این ظرفیت گردشگری است.
همچنین روستای کرد علیا یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری شهرستان است که چشمه شاهی، قبرستان ارامنه و دست کن ها و شهرزیرزمینی در دل این روستا نهفته شده است.
دیگر روستاهای شهرستان تیران و کرون از جمله روستای تندران دارای آثار تاریخی هستند که هر کدام ارزش خاصی دارند از جمله کبوتر خانه که از دوره قاجار در این خطه باقی مانده است.
معاون فرماندار تیران و کرون گفت: تمهیدات لازم برای خدمت و اسکان ۱۵ هزار مسافرنوروزی در نظر گرفته شده است.
عبدالله بنهری روز شنبه با ایرنا گفت: ۱۳ هزار مسافر و گردشگر در ایام نوروز امسال از خدمات این شهرستان استفاده کردند که پیش بینی می شود این رقم برای نوروز سال آتی ۲۰ درصد افزایش یابد.
سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون نیزبا اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه گفت: نیروی انتظامی برای تامین امنیت مسافران و مردم شهرستان وهمچنین کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه ها در آماده باش کامل است.
وی افزود: تیم های گشت پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و انتظامی در این ایام افزایش یافته و با افزایش تیم های گشتی سعی بر کاهش تصادفات و همچنین تامین امنیت مردم است.
علیرضا مرزبان مدیرآموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون نیز گفت: چهارمدرسه این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.
وی افزود:بیش از هزار نفر نوروز امسال در مدارس شهرستان تیران و کرون اسکان داده شد و امسال ظرفیت اسکان بیشتری فراهم شده است.
محسن مظاهری دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان تیران و کرون نیز گفت: جهت دهی مسافران برای حضور در شهرستان ها و استفاده از ظرفیت های گردشگری کل استان منجر به افزایش جمعیت گردشگران و مسافران خواهد شد و از این جهت پیش بینی رشد ۲۰ درصدی مسافران در تیران و کرون داریم.
وی افزود: مناطق گردشگری طبیعی شهرستان تیران و کرون آماده پذیرایی از مسافران است که شهرداری ها و دهیاری ها در این خصوص همکاری دارند و اقدامات لازم را انجام داده اند.
دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: با توجه به موقعیت گردشگری بقاع متبرکه این نقاط زیارتی به قطب گردشگری دینی تبدیل شده اند و بستر اسکان مسافران و گردشگران در بقاع متبرکه فراهم شده است.
وی یادآوری کرد: نوروز امسال بیش از سه هزار نفر در مدارس، بقاع متبرکه و پارک ها اسکان داده شده اند و امسال نیز این ظرفیت افزایش یافته است.
۷۱۳۱ / ۶۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز ۹۷


تیران و کرون