اخبار گردشگری

شهر تاریخی نهاوند آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

محسن جانجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به منظور برنامه ریزی در خصوص ارائه خدمات لازم به مسافران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از بهمن ماه سال جاری با تشکیل ۶ کارگروه فعالیت خود را آغاز کرد.
وی گفت: در این زمینه دستگاههای بهداشتی و خدمات درمانی ، هلال احمر ، شهرداری و دیگر اداره های مرتبط با برگزاری جلسات متعدد در این زمینه تمهیدات لازم را فراهم کرده اند.
دبیر ستاد تسهیلات سفر نهاوند از جمله اقدامات صورت گرفته قبل از شروع تعطیلات نوروزی را نظارت بر بازار مصرف عنوان کرد و گفت: در ایام تعطیلات با راه اندازی گشت نظارتی مشترک اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان با تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی و واحدهای اقامتی بازدیدهای روزانه به همراه مسئولان انجام شده است.
وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای اسکان مسافران نوروزی افزود: امسال به منظور اسکان مسافران نوروزی سه مرکز آموزشی و رفاهی با ۳۳ کلاس مجهز، مسافرخانه ها، مهمان پذیرها و مهمان سراهای اداره ها و مراکز ورزشی تجهیز و آماده پذیرش مهمانان هستند.
وی گفت: از مهمترین و پربازدید ترین این مراکز می توان به سرابهای گیان ، گاماسیاب ، فارسبان ، کنگاور کهنه و همچنین حمام حاج آقا تراب ، مسجد جامع نهاوند ، موزه های مردم شناسی، تاریخ و فرهنگ ، شهدا ، خانه شهید قدوسی ، امامزاده محمد و امامزاده علی و بازار سنتی نهاوند اشاره کرد.
رئیس میراث فرهنگی نهاوند افزود: با توجه به موقعیت گردشگری نهاوند در ۲ بخش طبیعی و تاریخی در نوروز سال گذشته در مجموع بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر از جاذبه های گردشگری این شهرستان شامل سرابها، موزه های چهارگانه و اماکن تاریخی و زیارتگاههای نهاوند بازدید کردند.
جانجان گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار مهمان، مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اسکان پیش بینی شده شهرستان نهاوند اسکان داده شدند که از این تعداد یک هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش نهاوند، ۷۰۰ نفر در کمپ های موقت، حدود پنج هزار نفر در چادرهای مسافرتی و سه هزار نفر نیز در خوابگاه های دانشجویی و ورزشی اسکان یافتند.
وی با بیان اینکه کار زیبا سازی شهر نهاوند شامل لکه گیریها و آسفالت معابر از سوی شهرداری در حال انجام است افزود: مقدمات لازم برای برپایی سفره های هفت سین در مبادی ورودی شهر توسط شهرداری نیز در دست اقدام است.
وی گفت: به منظور معرفی فرهنگ نهاوند نمایشگاهی از صنایع دستی و سوغات های شهر نهاوند در ایام نوروز با همکاری شهرداری برپا می شود.
شهرستان نهاوند در مسیر ارتباطی غرب کشور دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و سرابهای دل انگیزی مانند سراب گیان ، گاماسیاب ، فارسبان و ملوسان است که در ایام تعطیلات پذیرای مسافران است.
شهرستان نهاوند دارای ۲۰۰ اثر تاریخی، دیدنی، طبیعی و مذهبی است که تاکنون ۱۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بیش از ۱۹۰ هزار نفر در ۱۰۵ کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
۲۰۸۷/۷۵۲۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


نهاوند


سفرهای نوروزی


میراث فرهنگی