اخبار گردشگری

آئین های جشن ملی نوروزگاه در کلاله برگزار می شود

محمدعلی سرگزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: جشن نوروزگاه در ایجاد فضای شادی و نشاط و حفظ و احیای آیین های نیکو و ماندگار و نیز معرفی ظرفیت های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان کلاله موثر است.
وی افزود: امسال برنامه های متنوعی برای جشن ملی نوروزگاه کلاله پیش بینی شده که برپایی نمایشگاهی درقالب ۳۰ غرفه از آن جمله است.
سرگزی اضافه کرد: در مراسم جشن نوروزگاه علاوه بر اجرای موسیقی های سنتی، بازی های بومی محلی و آیین های فرهنگی هنری، تولیدات صنایع دستی، سوغات سفر، شیرینی، انواع نان و غذاهای محلی اقوام ساکن در کلاله نیز برای عموم مردم و مسافران و گردشگران نوروزی به نمایش گذاشته می شود.
وی تصریح کرد: از ویژگی های برتر نوروزگاه روستای تمر قره قوزی کلاله، قرار گرفتن آن در مسیر تردد زوار و گردشگران مجموعه زیارتی و گردشگری خالدنبی(ع) این شهرستان است که به یقین برای عموم مردم بویژه مسافران و گردشگران جذاب و بانشاط خواهد بود.
به گفته رییس میراث فرهنگی و گردشگری کلاله؛ مراسم افتتاح رسمی نوروزگاه تمرقره قوزی این شهرستان باحضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی دوشنبه ۲۸ اسفند ماه جاری برگزار می شود.
شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
/۷۴۷۸/۳۰۳۹/۱۶۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشن ملی نوروزگاه


کلاله


گلستان