اخبار گردشگری

سفره های هفت سین در پایانه مرزی آستارا گسترده شد

جلال دیانسایی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت ستاد نوروزی پایانه مرزی تا ۱۵فروردین ادامه خواهد داشت و پایانه مرزی به عنوان تردد اتباع خارجی، بهترین مکان انتقال فرهنگ و نمادهای ایرانی نظیر سفره هفت سین به کشورهای همسایه است.
وی اضافه کرد: تابلوهای خوش آمدگویی و تبریک سال نو به زبان های آذری و فارسی در نقاط مختلف پایانه مرزی نصب شده است و کتابچه های معرفی نقاط گردشگری آستارا و استان گیلان در بین گردشگران خارجی توزیع خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به شبانه روزی شدن فعالیت گمرک آستارا، پایانه مرزی این شهرستان از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران برخوردار است و حدود یک میلیارد ریال برای تجهیز محل های ورود و خروج مسافران هزینه شده استت و تردد روزانه حدود چهار هزار نفر از مرز زمینی آستارا در تعطیلات نوروزی پیش بینی می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با تردد سالیانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن، سومین مرز پرتردد کشور است.

** ۲۱۰ نفر در کتابخانه های آستارا رایگان عضو شدند
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا گفت: با اجرای طرح کتابخانه گردی در هفت روز گذشته، ۲۱۰ نفر از شهروندان آستارا به صورت رایگان در کتابخانه های عمومی این شهرستان عضو شدند.
آرزو عباس زاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طرح کتابخانه گردی در ۱۷ اسفندماه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در کتابخانه ها اجرا شد و با عضو گیری تا روز ۲۳ اسفندماه، تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی آستارا به ۲ هزار و ۲۲۸ نفر رسید.
چهار کتابخانه آستارا با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت، ۵۳ هزار نسخه کتاب دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


سفره هفت سین


پایانه مرزی


آستارا