اخبار گردشگری

شهروندان قزوینی جاذبه های تاریخی استان را به هموطنان معرفی کنند

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر پنجشنبه در بازدید از عمارت چهلستون که به همراه مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین انجام شد،افزود: شهر و استان قزوین برای گردشگران کم تر شناخته شده است در حالی که از ظرفیت های فراوانی برای جذب گردشگر برخوردار است.
وی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت ها از جمله فضای مجازی برای شناخت بیشتر هموطنان و حتی مردم دنیا از جاذبه های گردشگری فراوان قزوین بهره بگیریم.
استاندار قزوین با اشاره به تنوع آثار تاریخی در قزوین و ضرورت معرفی آنها به مردم ایران، گفت: باغستان سنتی با قدمت بیش از هزار سال، امامزاده ها، عمارت ها و خانه های تاریخی، مساجد و مدارس تاریخی، کلیساها و آب انبارها و سراها مجموعه ای کم نظیر از آثار طبیعی و تاریخی هستند که همگی در شهر قزوین وجود دارند و هر کدام به تنهایی جاذبه ای مهم به شمار می روند.
زاهدی در ادامه بر خدمات دهی مناسب به گردشگران نوروزی تاکید کرد و گفت: باید خاطره خوشی را در ذهن مسافرانی که نوروز ۹۷ به استان سفر می کنند، بسازیم.
عمارت چهلستون قزوین به دستور شاه طهماسب، دومین پادشاه صفوی بنا شده و به کلاه فرنگی و کاخ چهلستون نیز مشهور است.
این عمارت از بناهای ارگ سلطنتی شاه طهماسب صفوی بوده است.
عمارت چهلستون که در میدان آزادی (سبزه میدان) واقع در مرکز قزوین قرار دارد از مهم ترین بناهای تاریخی این شهر به شمار می رود.
استان قزوین دارای یک هزار و ۳۴۶ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


کاخ موزه چهلستون