اخبار گردشگری

کشتی باچوخه گود امام مرشد فاروج در ۱۴ فروردین برگزار می شود

هادی رجائی نیا پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کشتی با چوخه گود امام مرشد برند شهرستان و خراسان شمالی است و با قدمت طولانی تاکنون با کمترین تنش برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، زمزمه های برای تغییر زمان برگزاری کشتی با چوخه گود امام مرشد فاروج به دلیل همزمانی با رقابت های قهرمانی کشتی با چوخه در اسفراین است.
فرماندار فاروج به استقبال چشمگیر مردم از این رقابت ها اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه ورزشکاری و ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم از اهداف برگزاری این رویداد ورزشی است و هزینه های برگزاری آن به صورت مردمی و دولتی تامین می شود.
وی اظهار کرد: موضوع تغییر زمان برگزاری این رقابت ها در سال های گذشته مطرح بود اما مردم و علاقه مندان به کشتی باچوخه برگزاری این رقابت در تاریخی که قدمت آن به ۴۰۰ سال می رسد، خواستار شدند.
وی افزود: در ساخت فضای جدید گود امام مرشد باید با برطرف کردن نقاط ضعف در حوزه فنی و اجرایی در مسیر احیای هرچه بهتر این سنت دیرینه شهرستان تلاش کنیم.
فرماندار فاروج از مساعدت ۱۰۰ میلیون ریالی اداره کل ورزش و جوانان استان برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها در شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا،رقابت های گود کشتی امام مرشد سال ۹۷ باید در فضای جدید این گود برگزار می شد اما نبود اعتبارات کافی مانع از اجرایی شدن آن شد.
با وجود اختصاص اعتبار برای بهسازی گود کشتی چوخه امام مرشد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی به دلیل مجاورت گود با اثر تاریخی محوطه امامزاده مرشد با این طرح مخالفت کرد.
ساخت گود جدید در سال ۹۳ آغاز شده بود که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این طرح هفت ردیف سکو برای تماشاگران پیش بینی شده است.
۱۸۰ کشتی گیر از پنج استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان و مازندران در اول اردیبهشت سال جاری با هم به رقابت پرداختند.
/۳۰۰۷/ ۶۰۴۲/ ۷۱۸۷

انتهای پیام /*


ورزش


کشتی چوخه


گود امام مرشدفاروج


خراسان شمالی