اخبار گردشگری

بازدید گردشگران از اثرهای تاریخی کاشان ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران گفت: نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر امسال از اثرهای تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند که ۲۰۰ هزار نفر آنها گردشگران خارجی از کشورهای مختلف جهان بودند.
وی از آمادگی کامل کاشان برای پذیرایی از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در نوروز ۱۳۹۷ خبر داد و افزود: ۱۲۰ تخت به مجموعه تخت های اقامتی کاشان برای گردشگران افزوده شده و بنابر مصوبه ستاد خدمات سفر این شهرستان، استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و افزایش رضایتمندی شهروندان در دستور کار است.
فرماندار کاشان بیان کرد: اجرای طرح نوروزگاه همزمان با سراسر کشور در خانه تاریخی باکوچی (شاعره سپیده کاشان) نیز از دیگر برنامه های ستاد خدمات سفر این شهرستان می باشد و در مجموع برنامه های نوروزی نسبت به سال پیش متمایز شده است.
مومنیان اضافه کرد: برنامه های فرهنگی و گردشگری شامل نمایش آداب و آئین های نوروزی، خوراکی ها و نوشیدنی های سنتی منطقه در طرح نوروزگاه برای مهمانان اجرا می شود و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت ۲ خانه تاریخی دیگر کاشان نیز در طرح نوروزگاه مشارکت داده خواهند شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز گفت: ۵۳ واحد خدمات گردشگری شامل هتل های سنتی، هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه های بوم گردی با ظریفت یک هزار و ۶۷۳ تخت برای حضور خاطره انگیز گردشگران و مسافران نوروزی در این شهرستان آماده اسکان است.
محسن جاوری افزود: همچنین خانه های مسافر نیز با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای اقامت مسافران و گردشگران نوروزی پیش بینی شده است.
به گفته وی، افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده و ۳۲۰ مورد تا کنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اثرهای تاریخی


کاشان