اخبار گردشگری

معاون استاندار: بازار کردستان مستمر و محسوس نظارت و بازرسی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار کرد: تیم های نظارتی تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در ایام تعطیلات حضور محسوس در بازار داشته باشند تا مردم این نظارت ها را احساس کنند.
وی با بیان اینکه دستگاه ها وظایف خود را در این ایام به درستی انجام دهند، افزود: اقدامات نظارتی و کنترلی ما باید در زندگی مردم و مسافران نوروزی تاثیر مثبتی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: مردم باید احساس کنند که نظارت جدی و مستمر در بحث ارائه کالا و خدمات وجود دارد و بازار در آرامش است.
به گفته وی، دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان باید مانع از هرگونه افزایش قیمت خودسرانه کالا و خدمات در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی باشند.
قادری در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد فضایی آرام و شاد برای مردم و مسافران نوروزی در استان تاکید کرد و گفت: در برنامه های نوروزی باید به حفظ شعائر و ارزش های اسلامی توجه داشته باشیم.
وی به ظرفیت بالای استان از نظر جاذبه های گردشگری نیز اشاره و اظهار کرد: رسانه ها می توانند در زمینه معرفی این جاذبه ها به مسافران و توسعه گردشگری کردستان تاثیرگذار باشند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان هم در این جلسه گفت: خدمات نظارتی این سازمان از ۱۵ اسفند امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ ادامه دارد.
سیدنجیب حسینی افزود: جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ها، نظارت بر کمیت و کیفیت اجناس توزیعی و برخورد با متخلفان از جمله وظایف سازمان تعزیرات حکومتی است.
وی با بیان اینکه قضات دادگستری با بازرسان تعزیرات حکومتی در ایام تعطیلات نوروزی همکاری دارند، تاکید کرد: نیاز است سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت بهتری بر توزیع و فروش کالا در سطح بازارهای استان داشته باشد چرا که گزارشاتی مبنی بر توزیع ناعادلانه کالا در برخی مناطق دریافت شده است.
رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد خدمات سفر کردستان هم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی، ۱۵۷ دستگاه اتوبوس، ۹۰۹ دستگاه مینی بوس، ۸۷۵ دستگاه سواری، چهار هزار و ۴۵ راننده در بخش حمل مسافر و ۱۱ هزار و ۱۳۸ راننده در بخش حمل کالا آماده ارائه خدمات به مسافران و مهمانان نوروزی در این استان هستند.
البرز حسینی با اشاره به اینکه امسال نرخ بلیط های نوروزی افزایش نیافته است، افزود: در بخش راهداری نیز ۲۳ واحد راهدارخانه در کردستان در ایام نوروز فعال است ضمن آنکه ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات و ۴۵۰ نفر راهدار نیز در این بخش آماده ارائه خدمات هستند.
رئیس کمیته خدمات امداد و نجات ستاد خدمات سفر کردستان هم در این جلسه به وجود ۳۱ پایگاه ثابت، سیار و موقت سازمان جمعیت هلال احمر در جاده های استان در ایام تعطیلات نوروزی اشاره و اظهار کرد: روزانه ۲۰۰ امدادگر از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده به مسافران خدمات می دهند.
به گفته حسن خدابنده لو، ۲۵ پایگاه جوانان هم به صورت داوطلبانه در مبادی ورودی و خروجی استان راهنمای مسافران نوروزی خواهند بود.
۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


خدمات سفر


معاون استاندار


نظارت بر بازار