اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

میزگرد بررسی اقدامات زیرساختی در اماکن گردشگری لرستان در ایرنا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا گردشگری بزرگ ترین و متنوع ترین صنعت دنیاست که بسیاری از کشورها این صنعت پویا را منبع اصلی درآمد، اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت ها می دانند.
بنابر نظر کارشناسان، صنعت گردشگری امروزه در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد تا آنجاکه اقتصاد دانان آن را صادرات نامرئی نیز می نامند.
هرچه تعداد گردشگران بیشتری به کشوری وارد شود، مشاغل بیشتری ایجاد می شود و این موضوع برای کشورهایی که جمعیت جوان دارند، بسیار مهم است.
گردشگری با امنیت سیاسی و اقتصادی رابطه تنگاتنگی دارد و بودن گردشگران بسیار در یک کشور از بودن امنیت در آن حکایت دارد.
به گفته کارشناسان رونق گردشگری بین کشورهای همسایه، ثبات منطقه ای به همراه دارد و در یک فرآیند کلی تر به ثبات تمام جهان منجر می شود.
زیرساخت های گردشگری از جمله عوامل موثری هستند که می توانند به طور مستقیم منجر به ارائه خدمات شوند و برخورداری از آنها می تواند توان توسعه کشور را افزایش دهد.
به همین منظور خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خرم آباد میزگردی با حضور کارشناسان و متخصصان شامل سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، ضرغام غلامرضایی عضو هیات علمی دانشگاه لرستان، رضاخدامرادی معاون شهرداری خرم آباد، دیانوش چراغی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان برگزار کرد.
مشروح این میزگرد به زودی در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی www.irna.ir/lorestan و چکیده ای از آن در شبکه های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر به نشانی @irnalorestan منتشر می شود.
۷۲۷۴/۳۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایجاد زیرساخت


گردشگری


جاذبه های طبیعی