اخبار گردشگری

مراکز عرضه محصولات صنایع دستی در زنجان پنج برابر رشد داشته است

به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر فعالیت فروشگاه های صنایع دستی در شهر زنجان زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را فراهم کرده است.
وی به موفقیت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: با مجموعه اقدامات و فعالیت های انجام شده، این دستگاه توانست رتبه برتر و نخست رویدادهای بین المللی گردشگری در کشور را کسب کند.
رحمتی به نتایج نظرسنجی های انجام گرفته از گردشگران و مسافران در مقاصد گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ۲ شاخص امنیت و نحوه برخورد جامعه میزبان با مسافران، از مواردی بودند که گردشگران بالاترین میزان رضایت را از آنها در استان اظهار کردند.
وی افزود: بیشترین نارضایتی مسافران نیز مربوط به تعطیل بودن مراکز خدمات رسان در روزهای تعطیل در سطح استان بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از فعالیت ۳۰ خانه بوم گردی در سطح این استان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: توزیع جاذبه‌های گردشگری از دغدغه اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است چرا که این امر باعث توزیع ثروت در همه نقاط می شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های سال آینده در حوزه گردشگری، بالا بردن میزان ماندگاری گردشگر در استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه امسال شاهد اقامت ۵۱۶ هزار و ۳۷۹ نفر در مراکز اقامتی استان بودیم.
رحمتی با بیان اینکه شمار دفترهای خدمات مسافرتی در استان از ۳۲ مورد به ۴۶ دفتر در سال جاری رسید، اظهار کرد: افزایش دفاتر خدمات مسافرتی نشان از رونق اشتغال در این حوزه در استان دارد.
به گزارش ایرنا بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، حدود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در سطح این استان شناسایی شده است که ۷۴۶ مورد از آن ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده اند.
۷۳۱۲/۶۰۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


گردشگران


جاذبه