اخبار گردشگری

مراکز گردشگری جنوب تهران آماده میزبانی از مسافران نوروز است

به گزارش ایرنا، سید احمد صفوی روز دوشنبه در جلسه ستاد نوروزی که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرری برگزار شد، گفت: مدیریت شهری این منطقه در تلاش است تا بهترین خدمات در ایام نوروز به گردشگران، زائران و مسافران ارائه شود و ظرفیت های شهرری به خوبی به شهروندان معرفی شود.
وی ایام نوروز را فرصت مغتنمی برای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری شهرری بیان کرد و افزود: با تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی در مسیرهای منتهی به مراکز تاریخی و مذهبی امکان استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: فضاهای پیرامونی آثار تاریخی، امامزاده های واجب التکریم و حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) متناسب با نوروز بهسازی و آماده سازی شده است تا زمینه امکانات رفاهی و ایمنی گردشگران فراهم شود.
صفوی محوریت مجموعه اقدامات طرح استقبال از نوروز۹۷ را رعایت صرفه جویی و کاهش هزینه ها عنوان کرد و گفت: این مهم با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و بدون کاهش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان انجام می شود.
شهردار منطقه ۲۰ به اقدامات ویژه نوروز نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت های شهری به نحوی است که چهره شهر متناسب با فصل بهار تغییر می کند و ایجاد فرش های گل و نصب احجام شهری، المان های ویژه نوروز و نورپردازی المان های شهری از جمله این اقدامات است تا روحیه نشاط و شادابی بهاری به شهروندان منتقل شود.
به گزارش ایرنا، وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
همچنین مرقد مطهر امام خمینی(ره) در جنوب تهران درایام نوروز پذیرای خیل عظیم مسافران نوروزی است.
۶۰۰۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهرداری منطقه ۲۰


عید نوروز