اخبار گردشگری

قزوین باید به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شود

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین که به منظور اطلاع رسانی درباره برنامه های انجام شده برای استقبال از گردشگران نوروزی برگزار شد،افزود: تعطیلات نوروز را فرصت مناسبی برای تبلیغ و اطلاع رسانی از ظرفیت ها و جذب گردشگران و مسافران می دانیم.
وی با بیان اینکه گردشگری یک از سه محور اصلی توسعه استان محسوب می شود، اضافه کرد: قزوین به عنوان یکی از بیست مکان کشور در جذب گردشگر انتخاب شده است بنابراین باید برای حفظ و تقویت این جایگاه که حاصل تلاش تمام دستگاه های مربوط استان بوده بیش از پیش تلاش شود.
فرخزاد یادآور شد: ‘قزوین شاداب، نزدیکترین مقصد’ شعار برنامه های نوروزی استان امسال است و برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های استان به عنوان یکی از ۲۰استان ثابت گردشگری کشور، تبلیغات از مبدا در تهران و البرز در حال انجام است.
وی همچنین گفت: خدمات رسانی به مردم در ایام نوروز در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر با توان بیشتری نسبت به سال های گذشته انجام خواهد شد و آمادگی کامل در این زمینه فراهم شده است.
وی اضافه کرد:با توجه به احتمال بروز حوادث و بحران های آب و هوایی، تیم های امدادی استان آمادگی کامل را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان و گردشگران دارا هستند.
فرخزاد با اشاره به کاهش۱۰درصدی حوادث ترافیکی در سال جاری گفت:این کاهش با همت و تلاش دستگاه ها و همکاری رسانه ها اتفاق افتاده که قابل تقدیر است و البته باید شاهد تداوم آن نیز باشیم.
وی گفت:ورود مسافر و گردشگر به قزوین در سال جاری۲۶درصد افزایش یافت و در آستانه نوروز نیز با ایجاد ۳۲۰تخت جدید شاهد رشد ۲۲درصدی ظرفیت فضاهای اقامتی هستیم و با این رویه امیدواریم شاهد رشد ورود و اقامت گردشگران به استان باشیم.
فرخزاد با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری باید در تمام شهرستان های استان تقویت شود،گفت: در دهیاری ها هم ظرفیت های خوبی وجود دارد و روستاها می توانند نقاط مناسبی برای جذب گردشگر باشند که نباید از این ظرفیت غفلت کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه به ظرفیت های ناشناخته استان در جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: آبگرم یله گنبد و وجود غارهای مختلف از جمله این ظرفیت ها هستند که می توان با تجهیز آنها نسبت به جذب گردشگران برای آنها اقدام کرد.
۷۳۸۸*۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مقصد گردشگری


جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر قزوین