اخبار گردشگری

کرمانشاه باید به مقصد گردشگری تبدیل شود

به گزارش ایرنا، فضل الله رنجبر دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی کرمانشاه، اظهار داشت: زمینه تحقق شعار تبدیل کرمانشاه به مقصد گردشگری که مورد تاکید استاندار و سازمان میراث فرهنگی است باید فراهم شود.
وی اضافه کرد: برنامه هایی که در محورهای مختلف امنیت، اسکان، زیباسازی، هماهنگی و خدمات رسانی در قالب دستورالعمل به اعضای ستاد خدمات سفر داده شده، امیدواریم به عنوان میثاق نامه کاری اجرا شود.
وی با تاکید براینکه ادارات برای رویارویی با شرایط مختلف به ویژه در وضعیت بارش و یا یخبندان در ایام نوروز باید از آمادگی لازم برخوردار شوند، افزود: برای رفاه حال گردشگران و مسافرانی که کرمانشاه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند، باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.
وی افزود: با احتمال وقوع بارش و یا شرایط نامناسب آب و هوایی، باید مکان هایی برای اسکان مسافران از هم اکنون در نظر گرفته شود.
به گفته رنجبر، بخش گسترده راه برون رفت کرمانشاه از معضل بیکاری و حل مشکل اشتغال به رونق و تحول گردشگری وابسته است و این بخش کم هزینه و پرسود است.
فرماندار کرمانشاه از برگزاری مانور اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر به عنوان دومین هدف شکل گیری این نشست یاد کرد و گفت: این مانور چهارشنبه ۲۳ اسفند جاری در محل بوستان شرقی کرمانشاه برگزار می شود که به معنای آمادگی ادارات کرمانشاه برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر به مسافران نوروزی است.

**درنظرگرفتن مخزن زباله در اطراف سراب ها
رنجبر یادآور شد، پیشنهاد می شود در کنار سراب ها و تالاب ها یک پاکبان به همراه مخزن زباله از سوی محیط زیست به ویژه در ایام نوروز در نظر گرفته شود که این اقدام احترام به طبیعت و حفظ حقوق سایر گردشگران می باشد.

**اختصاص ۲۱ میلیارد تومان برای آسفالت و لکه گیری معابر
رنجبر از شهرداری به عنوان رکن مهم در اداره شهر کرمانشاه یاد کرد و گفت: شهرداری با همکاری شهرداران مناطق در راستای برپایی سفره های هفت سین، لکه گیری آسفالت خیابان و معابر در روزهای پایانی سال می کوشند.
به گفته رنجبر، با همت استاندار کرمانشاه، ۲۱ میلیارد تومان از ۲ ردیف استانی و توازن به بخش لکه گیری و کمک به آسفالت در شهر کرمانشاه اختصاص یاقته که امیدواریم حوزه معاونت عمرانی شهرداری و همکاری شورای اسلامی شهر این اقدام در روزهای پایانی سال انجام می شود و شهرداری متعهد شده از محل منابع داخلی برای افزایش این اعتبار یاری رسان باشد.
وی افزود: از سوی دیگر لازم است اداراتی که در خیابان ها و معابر اصلی شهر قرار دارند خانه تکانی کنند و به تعویض وسایل فرسوده و رنگ آمیزی درب و دیوار ساختمان های خود بپردازند.
فرماندار کرمانشاه در پایان از تبدیل روستای قلعه به شهر و مرکز بخش بیلوار خبر داد و افزود: این امر با همت استاندار و نمایندگان استان صورت گرفته که اکنون در مرحله انتخاب و معرفی شهردار قرار دارد.
از جمععیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود یک میلیون نفر در شهرستان کرمانشاه ساکن هستند.
استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده دارد که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
طاق بستان، مجموعه تاریخی بیستون و معبد آناهیتا از مهمترین آثار تاریخی استان کرمانشاه است.
۸۰۶۶/۷۴۶۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


کرمانشاه


مانور