اخبار گردشگری

۱۵ بقعه متبرکه کردستان میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری است

حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی که در جوار بقاع متبرکه حضور می یابند برای هفتمین سال متوالی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی می شود.
وی افزود: در استان کردستان حدود ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که امسال ۱۵ بقعه از این تعداد در شهرستان های سنندج، قروه و بیجار میزبان طرح آرامش بهاری هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تاکید کرد: امامزدگان هاجر خاتون، پیرعمر، پیر محمد، قرآن نگل و قدمگاه خضر زنده در سنندج، امامزادگان هاجر و سارا، سید جلال الدین و سید ابوطالب(پیربابا) در قروه و امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد پیرتاج، حمزه عرب، عقیل، فاضل، سیده فروغ الدین و بقعه آیت الله فاضل گروسی در بیجار میزان این طرح هستند.
حجت الاسلام نوروزی یکی از برنامه های جانبی طرح آرامش بهاری را برپایی خیمه های معرفت اعلام کرد و یادآور شد: در این خیمه ها، غرفه های متنوعی از جمله مشاوره و پاسخگویی به شبهات توسط روحانیون مستقر، حجاب و عفاف، مشاوره وقف جدید، کودکان و غرفه اقتصاد مقاومتی دایر می شود.
به گفته وی، طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.
حجت الاسلام نوروزی هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و فرهنگی، بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی اعلام کرد.
طرح آرامش بهاری سال گذشته در ۱۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان کردستان برگزار شده بود.
۲ هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


بقعه متبرکه


طرح نوروزی


اوقاف کردستان