اخبار گردشگری

جاذبه های تاریخی ایران ظرفیت جذب خوبی برای گردشگران خارجی است

به گزارش خبرنگارایرنا، حسین تاجیک عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران که در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، اظهارکرد: این سازمان با وجود سه نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کنار هم می تواند ظرفیت قابل قبولی برای گردشگران و سرمایه گذاران باشد.
وی با بیان اینکه اگر تهران را به عنوان مینیاتور کشور بدانیم، میراث فرهنگی نقش خاصی در سایر دستگاههای فرهنگی دارد، افزود: بخش های صنایع دستی و میراث فرهنگی می تواند مورد توجه مخاطبان و گردشگران خارجی باشد.
معاون امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: گردشگری از لحاظ شاخص های درآمد جهانی، سومین صنعت در بخش اقتصاد به شمار می رود که می بایست با توجه به این موضوع جایگاهی را در سطح منطقه و جهانی برای خود ترسیم کنیم.
تاجیک از مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خواست سازمانش با توجه به نیروهای جوان و کارشناسان روند روبه رشد خود را در کشور ادامه دهد.
همچنین دراین مراسم مدیرکل جدید میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: راه رسیدن به خواسته‌ها ، نیازمند کمک بخش خصوصی، حوزه میراث و‌ رسانه‌ها می باشد، چراکه این استان به ویژه شهر تهران، در کنار همه قابلیتها به عنوان پایتخت سیاسی ایران به شمار می رود.
دلاوربزرگ نیا اظهار کرد: این نگاه سیاسی باعث شده تا سایه آن برحوزه فرهنگ به ویژه حوزه میراث فرهنگی مشاهده شود و بسیاری از ظرفیت ها از جمله گویش، لباس، غذاهای محلی و عناصر فرهنگی ناشناخته بماند.
وی گفت :سوای توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی، تهران می تواند جزئی از مقاصد اصلی گردشگری کشور قرار گیرد.
همچنین در این مراسم از زحمات رجبعلی خسروآبادی و مجید مهدوی مدیر و سرپرست اسبق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تجلیل شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/۷۲۴۷/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


حسین تاجیک


جاذبه های تاریخی


گردشگران خارجی