اخبار گردشگری

زیرساخت های اقامتی گناباد با ظرفیت های گردشگری تناسب ندارد

محمدعلی نبی پور، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای کاهش این خلاء علاوه بر واحدهای موجود بعضا از ظرفیت مهمانسراهای ادارات برای اسکان مسافران در تعطیلات نوروزی سال آینده استفاده می شود.
وی اظهار کرد: زیرساختهای اقامتی و از طرفی پیشینه تاریخی گناباد توسعه اقامتگاههای بوم گردی با توجه سبک سنتی خود از جذابیت های زیادی برای مسافران و گردشگران در گناباد برخوردارند.
وی افزایش اقامت گاههای بوم گردی را ضرورت توسعه کمی و کیفی گردشگری و جذب مسافر در این شهرستان دانست و گفت: باید از ظرفیت بخشهای مختلف دولتی و خصوصی در این زمینه بهره لازم گرفت.
وی تصریح کرد: توسعه این اقامتگاهها علاوه بر اشتغال پایدار به خصوص در مناطق روستایی موجب افزایش جذب مسافر در طول سال و از جمله تعطیلات نوروزی در گناباد می شود.
نبی پور تصریح کرد: توسعه اقامتگاههای بوم گردی در اولویت اقدامات توسعه گردشگری گناباد است و از ابتدای امسال با پرداخت سه میلیارد ریال تسهیلات پنج اقامتگاه در روستای هدف گردشگری ‘ریاب’ و شهر گناباد به بهره برداری رسیده و ۲ مورد نیز در روستای ‘قوژد’ در دست مرمت و تجهیز است که تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
فرماندار گناباد گفت: جذابیت اقامتگاههای بوم گردی و غذاها و فضای سنتی آن موجب افزایش تمایل گردشگران و به خصوص خارجی ها برای اسکان در آن ها می شود.
وی گفت: یک هتل نیز توسط شهرداری بیدخت با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است و در آینده نزدیک نیز ساخت هتلی با همین شرایط توسط شهرداری کاخک گناباد آغاز می شود.
نبی پور با اشاره به افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران گفت: تا چند سال پیش این شهرستان مقصد سفر مسافران و گردشگران نبود و تنها از آن عبور می کردند ولی از یک سال قبل گناباد به عنوان مقصد سفر انتخاب شده و به طور متوسط ۱۰ درصد مسافرانی که از ابتدای امسال به این شهر سفر کرده اند، بیش از یک روز در آن مانده اند.
وی با اشاره به سفر ۲۵۰ هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۶ به گناباد ابزار امیدواری کرد که این میزان در تعطیلات نوروز پیش رو ۲ برابر شود.
هفت هتل، مهمانسرا و اقامتگاه بوم گردی برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در گناباد و بیدخت از توابع این شهرستان فعال و سه اقامتگاه و هتل دیگر در دست ساخت است.
شهرستان گناباد دارای ۲۵۰ اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد ۱۴۲ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
چهار موزه باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران هم در گناباد برای بازدید علاقه مندان دایر است.
وجود ۱۷ مقبره امامزادگان از دیگر ظرفیتهای معنوی و مذهبی شهرستان گناباد است.
مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
۲۰۹۵/۵۱۳۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


اقامتگاه


گردشگری


گناباد