اخبار گردشگری

طرح نوروزگاه در خانه باکوچی کاشان برگزار می شود

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در دانشگاه کاشان گفت: خانه باکوچی (شاعره سپیده کاشانی) نوروز ۹۷ برای اجرای طرح نوروزگاه و برنامه فرهنگی گردشگری (شامل آداب و آئین های نوروزی، خوراکی ها و نوشیدنی های سنتی منطقه) برای مهمانان انتخاب شده است.
وی افزود: همچنین برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در نقاط گردشگرپذیر قرار شده تا ۲ باب از دیگر خانه های تاریخی کاشان نیز در طرح نوروزگاه مشارکت داده شوند.
فرماندار کاشان در ادامه با اشاره به راه اندازی چهار مرکز اقامتی در ماه های گذشته بیان کرد: بیش از ۱۲۰ تخت به ظرفیت اسکان این شهرستان افزوده شده و با توجه به تمهید زیرساخت های لازم افزایش تعداد گردشگران برای نوروز ۹۷ پیش بینی می شود.
او اضافه کرد: افزون بر ۱۲۰ باب مدرسه با یک هزار کلاس درس برای اسکان فرهنگیان، ۳۴ حسینیه و پنج نقطه در بوستان ها نیز برای اسکان قشرهای مختلف مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
مومنیان بیان کرد: همچنین ۸۰ خانه مسافر نیز در سامانه نام نویسی کردند و مالکان آنها هم اکنون در حال گذراندن دوره های آموزش ایمنی هستند.
وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی زمان اقامت مهمانان کاشان در نوروز گذشته نسبت به سال پیش از آن اضافه کرد: افزایش ۱۲ درصدی زمان اقامت مسافران داخلی و گردشگران خارجی در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال ۹۶ پیش بینی می شود.
فرماندار کاشان در ادامه از مجموعه تاریخی فین کاشان به عنوان سومین مقصد گردشگری کشور پس از اصفهان و شیراز یاد کرد و گفت: هم اکنون کاشان مقصد مسافران و گردشگران عبوری است اما تلاش می شود تا این شهرستان به مقصد اصلی سفرها تبدیل شود.
او همچنین عنوان کرد: برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در هسته های مرکزی شهر و تسهیل تردد نیز کارت های ویژه ای برای شهروندان ساکن در مسیرهای تاریخی کاشان صادر شده است.
به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ (۲۰۱۰ میلادی) با تصویب قطعنامه ای عید باستانی نوروز را به عنوان روز بین‌المللی نوروز و فرهنگ صلح در جهان به رسمیت شناخت.
عید نوروز از کهن‌ترین جشن‌هایی که روز نخست فروردین هر سال برگزار می شود و خاستگاه آن ایران باستان است.
جشن نوروز در ۱۲ کشور جهان برگزار می شود و این موضوع نشان دهنده گستره جغرافیایی این جشن باستانی و ریشه دار می باشد.
افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی و تاکنون ۳۲۰ مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


طرح نوروزگاه


کاشان