اخبار گردشگری

یادمان های دفاع مقدس در ایلام مقصد بسیاری از میهمانان نوروزی است

سرهنگ حسین پورمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادمان های نقطه ایثار( قلاویزان )، شرهانی، قرارگاه حضرت امیر(ع)، سه راهی جندالله، میمک، … یادمان های رسمی استان ایلام ذکر کرد که که از ۲۵اسفند تا ۱۵ فروردین پذیرای بازدید کنندگان به خصوص کاروان های راهیان نور هستند.
وی یا یاد اوری اینکه نوروز امسال ۱۷۳ هزارنفر از یادمان های دفاع مقدس استان ایلام بازدید کردند گفت: انتظار می رود در نوروز ۹۷ این تعداد به ۱۹۰ هزار نفر افزایش یابد.
مسئول اردویی و کاروان های راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام افزود: برنامه های مختلف و متنوعی در اولین روز نوروز در یادمان های دفاع مقدس برگزار می شود که برنامه های شاخص این روز در یادمان شرهانی در شهرستان دهلران برگزار می شود.
پورمحمدی ذکر رویدادهای دوران دفاع مقدس را از برنامه های مستمر یادمان ها عنوان کرد و گفت: در عید سال ۹۷ تعداد ۱۰ نفر از راویان پیشکسوت استان در نظر گرفته شده اند که در هر یادمان سه نفر راوی به صورت شیفتی وقایع جنگ را برای زائران روایت می کنند.
وی با اشاره به مهیا بودن یادمان های این استان برای میزبانی و پذیرایی از زائران گفت: زیرساخت ها و امکاناتی چون سرویس های بهداشتی، اقامت گاه و خوابگاه، … برای استفاده کاروان های راهیان نور در نظر گرفته شده است.
۴۳۰ کیلومتر خط مرزی ایلام با کشور همسایه عراق در دوران دفاع مقدس به عنوان جبهه میانی اوردگاه حماسه افرینی رزمندگان اسلام بود.
۶۰۳۴/۷۱۷۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


دفاع مقدس


راهیات نور


یادمان ها