اخبار گردشگری

گربه ایرانی عروسک پرسپولیس و استقلال می‌شود/ کاراکال در فوتبال

عادل بزدوده هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی درباره جدیدترین فعالیت های خود به مهر گفت: این روزها مشغول ساخت عروسک هایی برای سه تیم فوتبال پرطرفدار پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی هستم و قرار است این عروسک ها به عنوان نمادشان در مسابقات مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی توضیح داد: این عروسک ها برگرفته از گربه ایرانی در حال انقراض به نام «کاراکال» است و آنها تا ۲ روز دیگر به تیم های مدنظر تحویل داده می شود.

این نویسنده و کارگردان که در پروژه های کلاه قرمزی، شهر موش ها، زی زی گولو و خونه مادربزرگ ها برخی از عروسک ها را ساخته است درباره احتمال ساخت عروسک برای تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: هنوز از طرف تیم ملی فوتبال ایران پیشنهادی نداشتم ولی اگر این تمایل وجود داشته باشد عروسک یوز ایرانی را که در حال انقراض است برای تیم ملی می سازم.

بزدوده درباره فعالیت های خود در زمینه کارگرانی تئاتر نیز گفت: دورخیز اساسی دارم تا در جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک در سال ۹۷، نمایش عروسکی سایه ای «اسرار کتاب قرمز» را که از نظر خودم کار سنگینی است روی صحنه ببرم. این نمایش زیر دریا اتفاق می افتد از این رو عروسک های سایه زیر دریایی در این نمایش استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار ماه است روی طراحی عروسک های این نمایش کار می کند، گفت: سعیم این است که نمایش «اسرار کتاب قرمز» را روی صحنه هم ببرم.

بزدوده ادامه داد: ۲ سال است که نمایش «کی می تونه از روی پل رد بشه» را برای اجرا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارایه داده ام و امیدوارم فرصت اجراشدنش در کانون فراهم شود. این نمایش نیز کار سنگینی است.

این کارگردن تئاتر کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی در پایان بیان کرد: ۲ نمایش مدنظر، برای گروه سنی نوجوان اجرا می شوند. البته کودکان نیز می توانند به تماشای آنها بنشینند اما مخاطب مدنظر من گروه سنی نوجوان است.