اخبار گردشگری

برنامه های نوروزی با محوریت تبلیغ همدان ۲۰۱۸ اجرا شود

به گزارش ایرنا محمد حامدی نژاد روز شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر اظهار کرد: در رویداد همدان ۲۰۱۸ وزرای ۳۴ کشور آسیایی به همدان سفر می کنند که باید از این امکان و ظرفیت برای معرفی و شناسایی ملایر استفاده کرد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره های متنوع همچون مبل و منبت، گیلاس، خوشه برتر و جشنواره بازار ملایر تاکید کرد: این جشنواره ها در آیین هایی همچون نوروز باید گسترش یابد تا بتوان فضای شاد و با نشاطی را برای مردم و مسافران فراهم کنیم.
حامدی نژاد ادامه داد: با وجود ۵۵ پارک و بوستان در شهر ملایر، جشنواره پارک سیفیه به عنوان نخستین پارک در کشور در ایام نوروز برگزار شود.
وی برگزاری جشنواره ها را موجب رشد فرهنگ و شناخت پتانسیل ها و ظرفیت های ملایر دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه ملایر زادگاه کریم خان زند است، امیدواریم روزی شاهد برگزاری جشنواره کریم خان زند در این شهرستان باشیم.
وی خواستار نظافت و زیباسازی شهرهای ملایر در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، نظارت بیشتر بر اقدامات، حسن برخورد نیروهای شهرداری با مسافران نوروزی، نصب محل های اسکان مسافران و لیست هتل ها، مهمان پذیرها و هتل های بخش خصوصی در ورودی های شهر و مستند سازی اقدامات روزانه دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: ملی شدن مبل منبت ملایر به عنوان یک برند نقش مهمی در جذب گردشگر دارد که می توانیم با هماهنگی و همدلی و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت ها در ایام نوروز، زمینه جذب مسافر و گردشگران زیادی را در شهرستان فراهم کنیم.
حامدی نژاد ادامه داد: طبق گزارش های جمعیت هلال احمر شهرستان، در طرح نوروزی چادرهای هلال احمر در میدان کوثر و استقلال از ورودی همدان به ملایر و اراک به ملایر مستقر و یک گروه سیار نیز با عنوان’سحاب’ فعال است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز به اجرای بیش از ۳۵ برنامه فرهنگی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) دومین جشنواره بازار سنتی ملایر روز گذشته با حضور پرنشاط مردم و مسئولان برگزار شد.
ابراهیم جلیلی برگزاری پنجمین مسابقه سبزه آرایی، پخت شیرینی خانگی و سمنو در عمارت مصدقی، مسابقه زیباترین چیدمان سبزه آرایی، مسابقه عکاسی با موضوع آداب و رسوم نوروز و تور ملایر گردی با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی را از دیگر برنامه های نوروز امسال عنوان کرد.
وی خواستار ارایه اطلاعات و آمار روزانه مسافران و گردشگران نوروزی از سوی دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر این شهرستان شد و ادامه داد: تمامی برنامه های نوروزی با تبلیغات شهر ملی منبت و همدان ۲۰۱۸ اجرا می شود و امیدواریم امسال شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران به این شهرستان باشیم.
جلیلی با بیان اینکه ملایر در نوروز سال گذشته به عنوان شهر برتر استان انتخاب شد، یادآور شد: امسال نیز باید با همکاری بخشداران و اجرای حداقل یک برنامه در ایام نوروز و حضور مسئولان در برنامه های نوروزی، به عنوان شهر برتر انتخاب شویم.
وی همچنین خواستار آمادگی دانشگاه های آزاد و ملی ملایر برای اسکان مسافران نوروزی در صورت نیاز شد و گفت: کمیته اسکان ستاد خدمات سفر لیست محل های اسکان را اعلام کند تا برای راهنمایی مسافران در سطح شهر نصب شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز به آمادگی نانوایی های این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروز ۱۰ مورد از نانوایی های ملایر که در مسیر مسافران نوروزی قرار دارند، از ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب فعال هستند.
داریوش صفاری بیان کرد: تعداد ۲۵ نانوایی نیز به صورت کشیک همه روزه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب مشغول پخت نان هستند و با هماهنگی دهیاران و بخشداری ها نانوایی های روستاها نیز سهمیه آرد اسفند و فروردین ماه آنها توزیع شده و در این ایام مشکلی برای پخت نان ندارند.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ گشت مشترک از ابتدای اسفند تاکنون انجام شده، اظهار کرد: علاوه بر آغاز توزیع برنج، مرغ و گوشت منجمد، ۲۰۰ تن پرتقال و ۱۰۰ تن سیب در ۳۰ نقطه شهری و ۱۲ نقطه روستایی توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، نوروز سال گذشته ۶۵ هزارو ۸۷۲ مسافر و گردشگر از جاذبه های تاریخی و طبیعی ملایر بازدید و بیش از ۱۹ هزار مسافر در این شهرستان اقامت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشدی ۱۹ درصدی و ۱۰ درصدی داشته است.
تاکنون ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ملایر در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر همدان مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


شهر ملی منبت


میراث فرهنگی