اخبار گردشگری

پایگاه ثبت جهانی لوت در راور راه اندازی می شود

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی شنبه در نشست مشترک با فرماندار شهرستان راور، افزود: طی برنامه ریزیهای انجام شده ۲۵ اسفندماه جاری رئیس پایگاه جهانی لوت جهت راه اندازی پایگاه جهانی لوت در راور وارد این شهرستان می شود.
وی تصریح کرد: با راه اندازی درگاه کویر از سوی شهرستان راور گردشگران و مسافران می توانند برای ورود به کویر مسیر کوتاه تری را طی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: باید برنامه های متنوع و جذابی مانند کویر نوردی و آفرود در اولویت کار این منطقه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شهرستان راور در مسیر تردد مسافران و گردشگران به سمت کرمان و دیگر شهرستانهای استان قرار دارد، اظهار کرد: باید با همکاری فرمانداری، شهرداری و غیره به ماندگاری مسافران در این شهرستان کمک کرد که راه اندازی زیرساختهای گردشگری از جمله خانه های بوم گردی، خانه مسافر و کمپ های متعدد گردشگری می تواند در این زمینه موثر باشد.
وفایی تصریح کرد: شهرستان راور منطقه ای کوهستانی و کویری است بنابراین می تواند به راحتی مسافران متفاوتی را به سوی خود جذب کند.
وی با اشاره به وجود کاروانسراهای تاریخی و با ارزش شهرستان راور گفت: امیدواریم با همکاری دستگاههای مربوطه بتوانیم این کاروانسراها را جهت مرمت و تغییر کاربری مناسب به بخش خصوصی واگذار و از آنها استفاده بهینه کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به راه اندازی گردشگری معدن در سه شهرستان زرند، راور و کوهبنان اشاره کرد افزود: این شهرستان ها می توانند با ورود گردشگران به معادن فعال و یا غیر فعال نوعی دیگر از گردشگری که بسیار مهیج است، را راه اندازی کنند.
وی با اشاره به اینکه در سالجاری و سال آینده بهترین تسهیلات صنایع دستی به هنرمندان ارائه می شود، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغالزایی در روستاها تسهیلاتی با بهره چهار تا ۶درصد پرداخت می شود.
کویر لوت به عنوان اولین جاذبه طبیعی کشور در تابستان سال گذشته به ثبت جهانی رسید که بخش عمده ای از آن در استان کرمان قرار گرفته است.
وفایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنایع دستی شهرستان راور دارای قدمت بالایی است می توان با جذب هنرجویان و علاقمندان و با ارائه تسهیلات به ارتقای صنایع دستی این شهرستان کمک کرد.
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ثبت جهانی لوت


راور