اخبار گردشگری

عمارت شیرینه خورموج پاکسازی و نهال کاری شد

به گزارش ایرنا، شهردارخورموج مرکز شهرستان دشتی روز شنبه در این آیین گفت: حفظ ، حراست و معرفی آثار تاریخی، باستانی و مناطق گردشگری بدون مشارکت تشکل های مردمی امکان پذیر نیست.
احمد شیخیانی افزود: پاکسازی و نهال کاری عمارت تاریخی شیرینه با مشارکت انجمن همدلان رسانه دشتی، کانال های فرهنگی و دوست داران محیط زیست و میراث فرهنگی شهرستان و شهرداری خورموج انجام شد.
وی اضافه کرد: دراین کار فرهنگی به یاد بزرگان دشتی، علما ، شهدا، نویسندگان وشعرای شهرستان دشتی ۱۸ اصله نهال و ۲ نهال نیز به نام آکا صفوی نویسنده کتاب فایز دشتی و زنده یاد همایون شهنواز کارگردان سریال دلیران تنگستان درعمارت شیرینه غرس شد.
شهردار خورموج افزود: عمارت شیرینه یکی از آثار تاریخی ثبت ملی شده در شهرستان دشتی است که به سبب داشتن چشمه آب ‌شیرین و باغ مرکبات از جمله انار، لیمو، بادام، خرما و انجیر دارای چشم‌اندازی منحصر به فرد برای هر گردشگری است.
شهردارخورموج اضافه کرد: منطقه گردشگری بنگه و عمارت تاریخی شیرینه به سبب فاصله ۵ کیلومتری تا شهر خورموج و مجاورت در دامنه کوه بیرمی استعداد بسیارخوبی برای تبدیل به قطب گردشگری شهرستان دشتی و استان بوشهر دارند.
عمارت شیرینه در پنج کیلومتری شرق خورموج مرکز شهرستان دشتی قرار دارد که حدود ۲قرن پیش توسط محمد خان دشتی حاکم فاضل و دانشمند بلوک دشتی در آنزمان ساخته شده است .
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهرواقع است.
۷۲۰۶/ ۶۰۴۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


عمارت


منابع طبیعی


شهنواز