اخبار گردشگری

حضور متفاوت سیستان وبلوچستان در نمایشگاه توانمندی روستائیان مردم را مجذوب کرد

علیرضا جلال زایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به همت استانداری و دستگاه های مختلف استان با اجرای برنامه هایی از قبیل موسیقی زنده محلی، طبخ غذاهای سنتی، برگزاری مراسم سنتی عروسی به صورت واقعی در سیاه چادر، ایجاد غرفه صنایع دستی، معرفی خانه بوم گردی و جاذبه های گردشگری استان در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر تهران شرکت کرده است.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی در غرفه هامون با اجرای موسیقی زنده همراه بود که بارها و بارها مورد تشویق مردم قرار گرفت و خواهان اجرای مجدد آن شدند.
وی افزود: صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز فرهنگ غنی استان از شمال تا جنوب را در این نمایشگاه به همه معرفی کرده و مورد استقبال خوبی از سوی مردم نیز قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در نظر داریم تا به منظور توسعه صنایع دستی استان با همکاری شهرداری و با برنامه ریزی های لازم در مرکز استان و یا در شهرستان چابهار، بازارچه دائمی برای ارائه محصولات صنایع دستی راه اندازی کنیم.
به گفته مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان افزون بر ۳۵۰ نفر از روستاییان این استان در سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور حضور دارند.
آرش جمال زهی اظهار داشت: این نمایشگاه با شعار مناطق روستایی و عشایری کانون تولید و ارزش آفرینی از ۱۵ تا ۱۸ اسفند در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.
جمال زهی ادامه داد: روستاییان ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز در جریان بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان زابل امسال با ۲ غرفه و ارائه صنایع دستی، مواد غذایی، فرش دستباف سیستان و معرفی آداب و رسوم منطقه حضور متفاوت را در سومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر رقم زد.
هوشنگ ناظری اظهارداشت: سومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های روستاییان در بخش های مواد غذایی، صنایع دستی، پوشاک، آداب و رسوم در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده است.
وی افزود: شهرستان زابل امسال یک غرفه عشایر در محل ورودی سالن هفت و غرفه دیگر را در داخل سالن هفت برپا کرده است به طوری که تاکنون استقبال زیادی از سوی مردم شده است.
فرماندار زابل تاکید کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی، مواد غذایی و آداب و رسوم است و می توان سرمایه گذاران خوبی را جذب کرد.
وی ادامه داد: حضور مخاطبان داخلی و خارجی باعث معرفی توانمندی های شهرهای شمالی استان می شود.
ناظری گفت: گروه های موسیقی، رقص شمشیر و شعر و ادب شهرستان زابل نیز در این نمایشگاه حضور دارند و برنامه های مختلف را اجرا می کنند.
وی اظهارداشت: در ایام نمایشگاه مراسم سنتی عروسی منطقه سیستان از سوی شهرستان زابل در سومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر برگزار شد و استقبال خوب مردم را در پی داشت.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مسئولان کشوری با بازدید از این نمایشگاه از نزدیک با ظرفیت ها و توانمندی های روستائیان و عشایر آشنا می شوند.
وی بیان کرد: روستاییان و عشایر شهرستان زابل در این نمایشگاه در بخش صنایع دستی فرش دستباف سیستان، تابلو فرش، دودنی (اسپند)، سوزن دوزی، خامه دوزی، سیاه دوزی، سفال و در بخش مواد غذایی لندو، کشک زرد، بورک، تجگی، قلیفی، آچار، قتلمه، شوربه و درزنگ را عرضه کرده اند.
۷۳۱۶**۷۳۱۷ **۶۰۸۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نمایشگاه


جشنواره توانمندیها