اخبار گردشگری

سامان دهی مراکز اقامتی در قالب خانه مسافر آغاز شده است

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث ‎فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سامان دهی مراکز اقامتی در قالب خانه مسافر در کشور خبر داد.

ولی تیموری مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، روز سه شنبه ۱۵ اسفند در برنامه تلویزیونی «روی خط خبر» که از شبکه خبر پخش شد افزود: هر واحد اقامتی که بدون اخذ مجوزهای قانونی فعالیت کند غیرمجاز است و شهروندان و گردشگران نباید در این مراکز اقامت کنند.

او با اشاره به آسیب های فعالیت اقامتگاه های غیر مجاز گفت: وقتی فردی بدون برنامه ریزی و عدم استفاده از تورها و بدون تعیین مکانی برای اقامت در مقصد راهی سفر می شود، هم خود او و خانواده اش در سفر ممکن است دچار مشکلاتی شوند و هم ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دچار دغدغه خواهیم شد.

وقتی از قبل محل اقامت مشخص شود افراد با آرامش به سفر می پردازند و دغدغه ای برای اقامت در مقصد ندارند و از طرفی خیال ما نیز در سازمان میراث فرهنگی راحت تر خواهد بود چراکه محل اقامت از طریق یک تور دارای مجوز هماهنگ شده و احتمال تخلفات کاهش می یابد.

این درحالی است که سازمان میراث فرهنگی وظیفه قانونی برای حمایت از سرمایه گذارانی دارد که در حوزه ساخت مراکز اقامتی مجاز مانند هتل و … فعالیت می کنند و طوری باید عمل کنیم که استقبال مردم از اقامتگاه های رسمی بیشتر شود.

مراکز اقامتی غیر مجاز باید شناسایی شوند و اگر مرکزی به صورت غیرمجاز فعالیت می کند سازمان میراث فرهنگی از نیروی انتظامی درخواست می کند تا از فعالیت این مراکز غیرمجاز جلوگیری کند.

بر اساس قانون باید از فعالیت اقامتگاه های غیر مجاز و خانه مسافرهای غیرقانونی جلوگیری شود که البته سامان دهی این مراکز اقامتی در قالب خانه مسافر آغاز شده است.

تیموری درباره نظارت بر هتل ها و مراکز اقامتی نیز افزود: همزمان با فرا رسیدن نوروز نظارت بر مراکز اقامتی افزایش می یابد و در قالب ستاد هماهنگی سفر، گروه هایی برای بازدید از این مراکز مراجعه می کنند و بر نحوه عرضه خدمات از سوی این مراکز خصوصا بر نحوه قیمت گذاری در این مراکز نظارت می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.