اخبار گردشگری

برگزاری نمایشگاه فرهنگی و تفریحی در ساحل رودخانه زهره

رئیس اداره میراث فرهنگی و دبیر ستاد خدمات سفر هندیجان از ایجاد مجموعه ای فرهنگی تفریحی در کنار رودخانه زهره برای ایام نوروز ۹۷ خبر داد.

اکرم ندیمی پور رئیس اداره میراث فرهنگی هندیجان، اظهار کرد: جلسه های متعدد ستاد خدمات سفر شهرستان هندیجان تشکیل شده است و برنامه هایمان از جمله برگزاری نمایشگاه برای ایام نوروز را نیز به فرمانداری پیشنهاد داده ایم که در این راستا برخی ارگان های اجرایی نظیر شهرداری قول همکاری، تهیه و ایجاد غرفه را داده اند.

پیشنهاد ما این است که مجموعه ای فرهنگی تفریحی شامل فروش صنایع دستی، غذاهای بومی و محلی، اجرای نمایش های خیابانی، شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی سنتی را در این غرفه ها ایجاد کنیم تا از جذابیت بیشتری برای مخاطب برخوردار باشد.

برای محل ایجاد غرفه ها نیز پیشنهاد داده ایم که این غرفه ها در کنار رودخانه زهره ایجاد شوند تا باتوجه به تجمع لنج ها در محل، بازدیدکنندگان از غرفه شاهد منظره ای زیبا نیز باشند.

همچنین پیشنهادی مبنی بر ایجاد فضایی برای اجرای بازی های بومی و محلی نظیر “یک قُل دوقُل” را به اداره ورزش و جوانان هندیجان ارایه کردیم و درخواست کردیم تا شرایط بازی های محلی را برای گردشگران و مهمانانی که در محل حضور پیدا می کنند، فراهم باشد.

این غرفه ها در قالب یک مجموعه فرهنگی تفریحی از ۲۸ اسفندماه ۹۶ دایر خواهند شد و تا پایان نوروز ۹۷ پذیرای گردشگران و میهمانان نوروزی هستند.

او با اشاره به وجود یک لنج تفریحی در شهرستان هندیجان گفت: «این لنج تفریحی در ایام نوروز در رودخانه زهره مستقر خواهد بود و همراه با موسیقی سنتی و ارائه غذاهای مختلف، مسافران و گردشگران نوروزی را به رودخانه گردی خواهد برد.»

دبیر ستاد خدمات سفر نوروز هندیجان درخصوص اسکان مهمانان نوروزی نیز تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان آمادگی کامل را برای در اختیار گذاشتن مدارس دارا است؛ این در حالی است که مهمانسرای آموزش و پرورش هندیجان نیز برای اسکان مهمانان آمادگی دارد؛ ضمن این که شهرداری نیز فضاهایی را برای اسکان در چادر برای مسافران نوروزی تعبیه کرده است.