اخبار گردشگری

تله کابین لنکاوی ؛ ترس، هیجان و لذت

تله کابین لنکاوی جایی است که می‌توانید ترس، هیجان، لذت، ارتفاع، زیبایی و تنوع را یکجا تجربه کنید و از فضایی لذت ببرید که احتمالاً تا پیش از ندیده‌اید. این تله کابین یکی از معروف‌ترین تله کابین‌های دنیا است که به دلیل شیب فراوان خود و همچنین مسافت طولانی آن معروف شده است و اکثر گردشگرانی که تور مالزی را انتخاب می‌کنند به سراغ این تله کابین می‌روند.

تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی (Langland Cable Car) از یک روستای کوچک و عجیب و غریب با نام پانتای کوک شروع می‌شود و گردشگران پس از عبور از چند باغ وحش و جاذبه دیدنی خود به پایین این تله کابین می‌رسانند. این روستا در شمال غرب جزیره لانکاوی در کشور مالزی قرار دارد و انتهای آن به قله کوهی با نام چینچانگ ختم می‌شود. این قله دومین قله مرتفع موجود در لنکاوی است.
 
تله کابین لنکاوی جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد و از زمانی که تله کابین حرکت می‌کند می‌توانید با تمام وجود خود کاهش درجه حرارت هوا و وزش باد را احساس کنید و هوای مطبوعی درون کابین احساس کنید. تنها پس از طی ۶۰۰ متر از محل سوار شدن به ایستگاه اول این تله کابین می‌رسید که می‌توانید پیاده شوید و از فضایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد لذت ببرید.

تله کابین لنکاوی

اما اکثر گردشگران ترجیح می‌دهند که به همین ایستگاه بسنده نکنند و به نقاط مرتفع تله کابین لنکاوی بروند. پس از پیاده شدن در ایستگاه اول، و البته کمی انتظار و صف، وارد کابین بعدی خواهید شد و به سراغ قله کوه حرکت کنید. این بخش از مسیر تله کابین شبی بسیار تندی دارد و ممکن است کمی ناخوشایند و ترسناک باشد، اما نگران نباشید و از فضایی که در اختیار شماست لذت ببرید.
 
تله کابین لنکاوی

اما زمانی که به ایستگاه بالایی تله کابین لنکاوی می‌رسید به حالت قبلی خود برگشته و دوباره احساس هیجان و سرخوشی خواهید داشت. در اینجا علاوه بر دیدن کوه‌ها و جنگل‌های بارانی در زیر پای خود، با مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی مواجه خواهید شد که هرگز انتظار آن را نداشته‌اید. یکی از قسمت‌هایی که شاید در نقاط دیگر ندیده باشید، قسمت افلاک نمای تله کابین است که فضایی ۱۱ متری به صورت آزاد در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با خیال راحت به نقاط مختلف دید داشته باشید.
 
تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی در مجموع ۲۱۶۰ متر طول دارد و ایستگاه اول آن تقریباً در مسافت ۱۷۰۰ متری قرار دارد. باوجوداینکه این کوه تقریباً ۷۱۰ متر ارتفاع دارد، اما تله کابین در ارتفاع ۶۸۰ متری قرار دارد. برای بازدید از این تله کابین باید خود را از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ عصر به محل تله کابین برسانید.

منبع: www.langkawi-info.com