اخبار گردشگری

مایک پنس: اگر توافق هسته‌ای اصلاح نشود از آن خارج خواهیم شد

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه هاآرتص، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست سالانه سیاست‌گذاری آیپک (بزرگ‌ترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا) در آمریکا گفت: رئیس‌جمهور ترامپ در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد که آمریکا بیش از این توافق فاجعه بار با ایران را تایید نخواهد کرد. این توافق از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری نمی‌کند.

 

وی افزود: ترامپ از کنگره و اروپایی‌ها خواسته تا محدودیت‌های واقعی و بادوامی علیه تمایلات هسته‌ای و موشکی ایران اعمال کنند. ترامپ تحریم‌ها را لغو کرد تا به قانونگذاران و متحدان ما زمان بدهد. اما این شانس آخر بود.

 

پنس در ادامه ادعاهای خود گفت: چنانچه توافق هسته‌ای با ایران در ماه‌های پیش رو اصلاح نشود، آمریکا فوری از آن خارج خواهد شد. آمریکا هیچگاه اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

 

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس آمریکا درباره سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان گفت: تحریکات خطرناک از چشم اسرائیل، آمریکا و متحدانمان دور نمی‌ماند. ما اجازه نمی‌دهیم شکست داعش به یک پیروزی برای ایران تبدیل شود. اگر ایران به اسرائیل حمله کند، از اسرائیل دفاع خواهیم کرد.

 

معاون رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به رابطه ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: هدف قرار دادن اسرائیل در سازمان ملل دیگر پایان یافته و تمام شده است ، روابط میان آمریکا و اسرائیل تاکنون تا این حد مستحکم نبوده است. روابط بین مردم ما تا این حد عمیق نبوده است. من امروز از جانب رئیس جمهور در برابر شما ایستاده ام و می‌خواهم یک پیام ساده را برسانم؛ آمریکا در کنار اسرائیل باقی می‌ماند.