اخبار گردشگری

آغاز ششمین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه طالب خان ۲ زابل

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست برنامه ششمین فصل کاوش آموزشی روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: در فصل ششم حفاری که به مدت یک ماه و با هدف پژوهش و آموزش دانشجویان باستان شناسی صورت می گیرد یک ترانشه جدید به ابعاد ۵ در ۵ متر انتخاب و همچنین به ادامه حفاری در ترانشه سال گذشته پرداخته می شود .
حسینعلی کاوش با بیان این نکته که قدمت این تپه به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد برمی گردد، گفت: کاوش های انجام شده در فصل های گذشته در این محوطه منجر به کشف بخش هایی از ساختار معماری، پیکرک های حیوانی و انسانی، قطعات سفالینه ها، مهرهای سنگی و مهره های تزیینی شده است.
به گفته وی، در این دوره تعداد ۱۷ نفر از دانشجویان به همراه ۲ کارشناس و تعدادی از اعضاء هیات علمی گروه باستان شناسی به تحقیق و پژوهش در این محوطه باستانی می پردازند.
کاوش افزود: این گروه امیدوار است که در این فصل از کاوش داده های ارزشمند جدیدی به دست آمده و جنبه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، معیشتی و تجاری این تپه در دوران مفرغ بیشتر آشکار شود.
فصل ششمین فصل کاوش محوطه باستانی تپه طالب خان ۲ با مجوز پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صورت می گیرد.
فراهنگ ** ۱۰۸۵ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


فرهنگی