اخبار گردشگری

نمایندگان ۴۸ کشور در افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران حضور می‌یابند

به‌گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران، بعدازظهر امروز ۱۴ اسفند در محل موزه ملی ایران برگزار خواهد شد و سفیران، دیپلمات‌ها و نمایندگانی از ۴۸ کشور جهان به‌همراه مسئولانی از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه کشورمان در این مراسم حضور دارند.
برگزاری این مراسم با حضور سفیران کشورهای صربستان، نیکاراگوئه، شیلی، سنگال، واتیکان، سوریه، تاجیکستان، اسپانیا، مکزیک، یونان، تونس، اروگوئه، قبرس، مغرب اکوادور، ارمنستان، سوئیس، اندونزی و پرتغال در ایران همراه خواهد بود.
هم‌چنین دیپلمات‌ها و نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان از جمله الجزایر، هلند، مالزی، قرقیزستان، مجارستان، بلغارستان، کوبا، اتریش، تایلند، بولیوی، انگلیس و کرواسی نیز در افتتاحیه نمایشگاه لوور در تهران حضور می‌یابند.
نمایشگاه «موزه لوور در تهران» با حضور ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در تهران افتتاح خواهد شد.
این نمایشگاه که نتیجه یک همکاری مثال زدنی بین موزه لوور و موزه ملی ایران است، گامی دیگر در چارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث‌فرهنگی کشورمان در سفر ژانویه ۲۰۱۶ دکتر روحانی به پاریس به امضا رسید.
به گزارش ایرنا، ۵۶ اثر موزه لوور از امروز، ۱۴ اسفند ۹۶ برای اولین بار شامل بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و دو شئ شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی «اونتاش ناپیریشا» و دیگری شئ مفرغی از لرستان مربوط به و سایر آثار مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند در نمایشگاهی با عنوان «شکوه تمدن های جهان» به مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش درمی آید.
فراهنگ **۱۰۸۵**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه لوور


موزه ملی ایران